infoSostenibilitat, núm. 90, 31 de maig de 2016

La industria no pot esperar

El passat 11 d’abril, els agents econòmics i socials que aplega Més Indústria van llençar una proposta dirigida als grups parlamentaris per a promoure des del Parlament un Pacte Nacional/Acord programàtic per a la Indústria. La iniciativa de les 10 organitzacions de Més indústria: sindicats, patronals, universitats i col·legis professionals, va ser presentada al Paranimf de la Universitat de Barcelona. Els grups parlamentaris, representats per la Sra. Inés Arrimadas per C’s, Miquel Icetra pel PSC, Joan Coscubiela per CSQP, Santiago Rodríguez pel PPC, i Jordi Munell per Junts pel Sí, es van comprometre a impulsar una proposta de resolució que serà debatuda al Parlament, en la que instaran al Govern a emprendre mesures pel rellançament industrial del país.

La mesura parlamentaria proposada consisteix a establir un marc de concertació política i de diàleg social, i un full de ruta de llarg recorregut per abordar el rellançament de l’economia catalana amb una orientació industrialista. Així mateix demana que es concreti en un PACTE NACIONAL/ACORD PROGRAMÀTIC que comprengui, no només programes de política industrial específics, sinó que també abasti un conjunt de mesures de caire transversal en totes les àrees de govern, mobilitzi inversions en infraestructures per a la producció, la formació professional i universitària, els centres de recerca i transferència tecnològica, i el model energètic i de suport a la cooperació per al creixement del teixit empresarial.

El Pacte Més Indústria, creat el desembre de 2012, està format pels sindicats CCOO i UGT, les organitzacions patronals Foment del Treball Nacional i Pimec, les universitats UB, UAB i UPC, i els col·legis d’Economistes, Enginyers Tècnics Industrials i Enginyers Industrials de Catalunya.

Salvador Clarós i Ferret
Secretaria d'Acció Sindical i política sectorial
de CCOO de Catalunya

Consell de redacció: Miquel de Toro, José M. Jurado, Jordi Salvador, Salvador Clarós, Vicenç Tarrats, Laura Diéguez, Albert Vilallonga
Editor: Miquel de Toro
Direcció: José M. Jurado
El Consell de redacció no es fa necessàriament responsable de les opinions dels col·laboradors de l’infoSostenibilitat

Secretaria de política territorial i Barcelonès
CCOO de Catalunya

Via Laietana, núm. 16, 5a planta

correu electrònic
per veure els números anteriors clica aquí
pàgina web del Centre de Referència de Mobilitat d'ISTAS

T'informem que el teu correu electrònic forma part d'un fitxer, titularitat de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya, que té per finalitat mantenir-te informat de l'activitat del Departament de Mobilitat de CCOO de Catalunya.

D'acord amb el que expressa la Llei orgànica de protecció de dades, amb referència a aquest fitxer, tant si vols exercir els teus drets d'accés, rectificació, cancel·lació o oposició, com si vols resoldre qualsevol tipus de dubte sobre el tema, ens pots enviar un correu electrònic o trucar-nos al telèfon 934812906.