Nova edició del Pacte Social per a la Ciutadania de Lleida

Foto L’Ajuntament de Lleida i els sindicats CCOO i la UGT van signar el passat 25 de gener la renovació del Pacte Social per a la Ciutadania de Lleida fins a l'any 2019. El pacte inclou 97 propostes per millorar la qualitat de vida dels lleidatans i de les lleidatanes.

El pacte ha esdevingut un exercici d’entesa per oferir més benestar, més oportunitats i més serveis a la ciutadania, però adaptant els seus continguts a les demandes de la societat en cada moment.

La secretària general de CCOO de les Terres de Lleida, Cristina Rodríguez, destacà l'aposta pel pacte social com "un instrument que ens ha de permetre continuar col·laborant amb l'Ajuntament de Lleida per aconseguir una ciutat més participativa, més solidària i sobretot més justa per a tots i totes. El pacte ha de ser una eina útil al servei dels lleidatans i lleidatanes per fer possible un model de ciutat amb menys desigualtats socials i laborals". D’entre les mesures previstes, en destacà la creació d'una comissió de treball per crear un salari mínim de ciutat.

El Pacte Social per a la Ciutadania de Lleida s’ha treballat basant-se en 18 apartats diferents que recullen 97 propostes i que concentren iniciatives com ara:
- L’ocupació: s’estan endegant les mesures necessàries per configurar un pacte territorial per a l’ocupació a la ciutat de Lleida.
- La responsabilitat social de ciutat: l'Ajuntament de Lleida es compromet a impulsar una comissió de treball acordada amb els sindicats signants d’aquest pacte per avançar en l’estudi per a l’establiment d’un salari mínim de ciutat.
- En el marc de l’actuació per erradicar la pobresa energètica, la Paeria continua apostant per donar servei a les persones en situació de pobresa energètica.
- En termes d’habitatge s’està reforçant el treball de la Mesa municipal per al foment i la garantia del dret a l'habitatge i en paral•lel es dona el compromís d’incrementar els pisos destinats a famílies en situació d’emergència social, i a consolidar i ampliar els pactes amb els bancs.
- En l’àmbit de les accions per la igualtat de gènere es treballa per fer una extensa difusió del Protocol d’atenció a les dones en situació de violència masclista a Lleida i es vetllarà per la seva operativitat.
- Pel que fa a la gent gran s’està treballant per reforçar una xarxa comunitària de persones als barris que sigui capaç de detectar i informar als serveis socials quan s’observin casos d’aïllament o maltractament a persones grans.
- En les accions per a la joventut es focalitza l’acció en l’ocupació i es consoliden els treballs de cara al Programa de Garantia Juvenil.
- Hi ha també una aposta àmplia en termes de mobilitat, com continuar creant passos elevats per vianants a les vies mes llargues, pacificant aquestes zones, limitant la velocitat màxima a 30 km/h…
- En termes de cohesió ciutadana, el pacte aposta per revisar la informació disponible sobre la Cartera de Serveis Socials gestionats per la Paeria.
- Un altre punt és l’apartat d’immigració i refugi. En aquest sentit, se segella el compromís d’activar un grup de treball amb els sindicats signants d’aquest pacte per elaborar un pla de treball que permeti desenvolupar noves polítiques publiques sobre immigració fonamentades en les idees de plena ciutadania i interculturalitat.
- En l’àmbit de drets del col·lectiu LGTBI, es promou una campanya de sensibilització contra la LGTBIfòbia.
- El pacte també es defineix en matèria de renda garantida de ciutadania i segella el seu suport a la posada en marxa de la renda garantida de ciutadania com a dret subjectiu.
- En matèria de reforma horària i conciliació s’aposta per reforçar accions per a la conciliació de la vida laboral i familiar.
- L’educació és un altre dels punts forts del pacte.

A més de totes aquests punts hi ha espai dedicat al foment de les noves tecnologies i a la cultura i als esports.
31/01/2018