format impressió |  contrast

telèfon 973 26 36 66
lleida1@ccoo.cat

HORARI:
De les 9 del matí a les 6 de la tarda. No tanquem al migdia!

El tren-tram, transport de futur per a l'àrea de Lleida

FotoEl passat dilluns, 18 de gener, al local de CCOO de Balaguer, CCOO de les Terres de Lleida i l'Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) van exposar el seu posicionament en relació amb la integració urbana del tren de la línia Lleida - la Pobla, al seu pas per Balaguer, a partir de la pregunta "Què millora el pas del tren per Balaguer?". La xerrada s'adreçà a l'afiliació de la capital de la Noguera.

Durant la xerrada, la responsable de la Secretaria de Salut Laboral, Mobilitat i Medi Ambient de CCOO de les Terres de Lleida, Teresa Castellà, va explicar les implicacions socials a l'hora de decidir un tipus d'integració urbana del tren o una altra i les deficiències de l'actual xarxa i servei ferroviaris de les nostres comarques, especialment de la línia de la Pobla. Castellà va demanar més inversió pública en la millora del tren per aconseguir més freqüència de pas i modernització dels equips mòbils.

Ricard Riol, president de la PTP, tal com el títol de la seva presentació anunciava "El tren tram, transport de futur per a l'àrea de Lleida", va detallar els avantatges de l'alternativa de convertir el tren de la Pobla en un tren lleuger (amb comportaments equiparables i, fins i tot, de millors prestacions a un autobús urbà) i la inadequació del soterrament. La intervenció de Riol va permetre conèixer quines experiències hi ha a Estat espanyol i a Europa en ciutats comparables a Balaguer i quin model de mobilitat potencia aquesta alternativa.

Les infraestructures desproporcionades en el seu cost i utilitat poden condicionar negativament el servei del transport públic i és obligat plantejar-se el debat de la integració urbana de Balaguer en el context de la futura xarxa de rodalies de l'àrea de Lleida, planificada per al 2012 pel mateix Govern de la Generalitat.

El debat amb les persones assistents fou profitós i permeté comentar amb major detall encara quina alternativa assegura millor les necessitats locals de la integració urbana en tots els àmbits: seguretat, paisatge, prestacions del servei ferroviari, integració urbanística i cost públic.

Volem agrair expressament el treball seriós i lliure de la PTP per defensar la qualitat de la mobilitat sostenible de les comarques catalanes, amb una gran implicació per aconseguir l'equilibri territorial i la igualtat d'oportunitats.

Si voleu més informació podeu consultar la següent documentació:

- Al•legacions presentades per CCOO als estudis informatius del Projecte d'integració urbana del tren a Balaguer del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya.

- Al•legacions presentades per la PTP als estudis informatius del Projecte d'integració urbana del tren a Balaguer del Departament
de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya.

- Propostes de millora en la línia de ferrocarril Lleida-Balaguer-la Pobla de Segur.

- Recull de premsa dels diaris locals sobre l'acte.

19/01/2010

Identificació