Assemblea ciutadana de suport als treballadors i treballadores de Gallina Blanca

Celebrada ahir al Centre Cívic de les Planes de Sant Joan Despí

Ahir dimecres, 23 de gener, amb la sala d’actes del Centre Cívic de les Planes de Sant Joan Despí plena de gom a gom, els treballadors i treballadores de Gallina Blanca van rebre el suport de centenars de ciutadans.

Fa dos mesos, la direcció de Gallina Blanca va anunciar a la plantilla el cessament de l’activitat de la factoria de Sant Joan Despí per una requalificació dels terrenys, i una setmana després van comunicar el trasllat de la producció a Vallobar (Osca), amb el conseqüent impacte negatiu per als 70 treballadors i treballadores, entre ocupació directa i indirecta.

Des d’aquest moment, el sindicat de CCOO a Gallina Blanca ha encetat una sèrie de mobilitzacions i actuacions per revertir la situació i mantenir els llocs de treball i el projecte industrial a Sant Joan Despí. També des del primer moment el sindicat ha fet una crida ferma de la defensa del sòl industrial i la seva negativa a la requalificació dels terrenys.

Donant continuïtat a la visualització pública del conflicte, es va convocar aquesta assemblea ciutadana de suport a les treballadores i els treballadors de Gallina Blanca. Va iniciar l’assemblea, Antonio Hidalgo, portaveu dels representants del treballadors i treballadores, va explicar que “després de diferents reunions i preses de contacte, no satisfactòries, continuem insistint en què Agroalimen ha de mantenir l’ocupació i els llocs de treball actuals. Exigim un compromís explícit per construir una sortida social on ningú no quedi fora i exclòs. Les diferents opcions que preveiem són: el manteniment del projecte industrial i empresarial a Sant Joan Despí, recol·locacions a d’altres empreses del grup properes geogràficament amb garantia de les actuals condicions laborals, ajuts a transitar a situacions de jubilació, disseny d’accions i programes formatius que ajudin a millorar la situació en què es trobin famílies i/o persones individuals per cercar alternatives laborals o sortides voluntàries, entre d’altres”.

Finalment, es va informar que l’assemblea dels treballadors i treballadores havia aprovat per unanimitat realitzar una jornada de vaga el proper dia 31 de gener, que finalitzarà amb una gran manifestació ciutadana, que sortirà a les 18 hores des del Mercat Municipal de les Planes de Sant Joan Despí.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 24 de gener de 2019