Manifestació del sector del tèxtil i la confecció a Barcelona en defensa del conveni col·lectiu

Demà dimarts, 15 de gener, a les 10.00 hores, des del passeig de Gràcia

CCOO d’Indústria de Catalunya posa en marxa una campanya d’informació a la ciutadania en el marc de la mobilització sostinguda que s’està desenvolupant els darrers mesos al sector del tèxtil i la confecció. Aquesta acció es traduirà en una manifestació demà dimarts, 15 de gener, a les 10.00 h del matí a Barcelona, que recorrerà l’eix comercial que va des de la botiga de Zara al passeig de Gràcia fins al carrer dels Arcs, i travessarà l’avinguda del Portal de l’Àngel.

Delegades i delegats de CCOO del sector del tèxtil i la confecció repartiran informació a la ciutadania sobre la situació en la qual la patronal i la UGT han deixat milers de treballadores i treballadors amb el conveni extraestatutari que van signar en minoria aquesta tardor passada, i que ha fet caducar, amb traïdoria, el conveni normatiu estatutari que hi havia des de fa dècades.

També s’informarà sobre el que hi ha darrera del glamur de les passarel·les i els grans dissenyadors i dissenyadores, i que mantenen ocult: salaris baixos i despotisme de les grans firmes. Aquesta situació és agreujada per l’incompliment per part de la patronal i de la UGT de l’Acord per a l’ocupació i la negociació col·lectiva (AENC), del qual són signants, i que estableix un salari mínim de 14.000 euros, amb la signatura del conveni d’eficàcia limitada.

L’acció es durà a terme simultàniament a les principals ciutats de l’Estat, i acabarà amb la lectura d’un manifest a favor de la recuperació del conveni sectorial i de la lluita contra la precarietat i la bretxa salarial.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 14 de gener de 2019