La plantilla de la Fundación de la Industria Cárnica prepara mobilitzacions

Els treballadors i treballadores de la Fundación de la Industria Cárnica (FIC) han acordat iniciar mobilitzacions per denunciar la situació que pateixen des de fa mesos i a la qual fins al moment ni l’empresa ni l’Administració catalana han donat resposta. En l’assemblea celebrada el passat 6 d’octubre van decidir denunciar públicament la seva problemàtica, convocar una acció de protesta per a mitjans d’aquest mes i instar el comitè d’empresa a convocar una vaga si la situació no es resol en les properes setmanes.

La FIC és una empresa que presta els seus serveis al Departament de Sanitat de la Generalitat de Catalunya com a auxiliars de veterinària que treballen als escorxadors al conjunt de Catalunya. Ja fa mesos que pateixen una constant incertesa a l’hora de cobrar les nòmines pels constants endarreriments en el pagament dels serveis prestats per aquests treballadors i treballadores. Una situació insostenible per a la plantilla per la qual han decidit mobilitzar-se davant la manca de compromís de l’empresa i la Generalitat per posar-hi solució.

La plantilla també fa temps que està reivindicant a la direcció de la FIC la revisió i el reconeixement de la seva categoria professional, ja que la majoria consta com a auxiliars administratius, tot i que tenen una formació i realitzen una feina d’auxiliars de veterinària. Així mateix, reclamen que s’incrementi el personal d’inspecció als escorxadors per poder realitzar la seva feina en condicions als escorxadors, ja que no es poden cobrir les necessitats actuals. Unes demandes que segueixen desateses per part de l’empresa.

CCOO d’Indústria donem total suport a les seves reivindicacions i instem la direcció de la FIC a donar resposta a totes aquestes demandes, o ens veurem abocats al conflicte.

Nota informativa de l’assemblea