Bloqueig de la patronal a les negociacions del Conveni de vins escumosos i cava de Catalunya

Si la situació no es desencalla, ens veurem abocats al conflicte al sector

La resposta negativa de la patronal a totes les propostes de la plataforma sindical fa preveure unes llargues i difícils negociacions del Conveni del sector del cava i vins escumosos de Catalunya, no exemptes de conflicte. Malgrat la situació de creixement econòmic del sector, reconeguda pel mateix Consell Regulador del Cava, la patronal rebutja la proposta salarial i les millores socials plantejades per la part social i pretén acordar un conveni de contenció, al·legant problemes de competitivitat del sector.

Davant aquest plantejament, CCOO d’Indústria recordem a la patronal que els temps de crisi afortunadament han passat i que ara és el moment de recuperar el poder adquisitiu i els drets socials dels treballadors i treballadores del sector del cava.

Per aquesta raó, advertim la patronal que, si en les properes reunions no canvia la seva actitud i es desbloqueja aquesta situació, ens veurem abocats al conflicte al sector, amb mobilitzacions per a la verema i la Setmana del Cava, com ja va passar l’any 2015.