CCOO advertim la patronal UPM que si no desbloqueja la negociació, ens trobarà en la confrontació

Nota informativa número 6. Negociacions del Conveni del metall de Barcelona

Aquest dimecres, 16 de maig, ha tingut lloc la sisena reunió de la Comissió negociadora del Conveni del metall de la província de Barcelona, en la qual ha quedat palesa un cop més la poca voluntat negociadora de l’UPM i la seva intenció de tensar al màxim la situació, ignorant les propostes de la plataforma sindical en matèries que ja li hem plantejat que són cabdals per a nosaltres.

La veritable cara de la patronal es va deixar veure quan vam entrar a debatre l’apartat d’igualtat, LGTBI i mesures de prevenció i suport a les víctimes de la violència masclista. L’UPM va rebutjar parlar d’aquestes matèries, argumentant que ja estan suficientment desenvolupades en el conveni i afegint que, a més, no hi ha consens normatiu en els termes relacionats amb la matèria. Una actitud que demostra la poca empatia de la patronal envers els col·lectius afectats. CCOO considerem inacceptable la resposta de la patronal davant els temes relacionats amb aquesta matèria, que són nuclears per a nosaltres per poder tancar la negociació del conveni.

La reunió es va tancar amb l’amarga sensació que l’única manera de desencallar la negociació i avançar en la consecució d’un acord serà la de lluitar plegats davant una patronal ancorada en uns plantejaments obsolets en relació amb la realitat dels sector del metall. Davant aquest escenari, la patronal no ens deixa altra opció que començar a fer accions reivindicatives per deixar-li clar que aquest no és el camí i que no ens conformarem amb qualsevol acord. Volem un conveni en consonància amb la realitat dels sector metal·lúrgics.

Per això el proper 22 de maig sortirem al carrer en una gran jornada de lluita en defensa de la negociació col·lectiva, per la recuperació del poder adquisitiu dels salaris en els convenis, contra la precarietat laboral i les retallades de drets. I fem una crida a les metal·lúrgiques i metal·lúrgics de la província de Barcelona a sumar-se a aquesta mobilització, que acabarà amb una gran concentració davant la seu de Foment del Treball

NOTA INFORMATIVA NÚM. 6  (CATALÀ)

NOTA INFORMATIVA NÚM. 6 (CASTELLÀ)