El treball sindical contra la precarietat a les càrnies comença a donar nous fruits

CCOO valorem positivament l’actuació de la Inspecció de Treball a la falsa cooperativa Clavial

Després de mesos de treball sindical contra la precarietat laboral al sector de les indústries càrnies, en els quals hem denunciat els abusos laborals, les males pràctiques laborals i les condicions de treball de les persones associades a les falses cooperatives de treball, tant amb accions directes i accions informatives com amb denúncies contra algunes d’aquestes falses cooperatives i de les empreses principals del sector, totes aquestes accions comencen a donar nous fruits.

CCOO d’Indústria valorem positivament l’actuació de la Inspecció de Treball, que ha obligat la falsa cooperativa Clavial a regularitzar 500 treballadors i treballadores, que fins ara tenia com a falsos autònoms i han passat a ser personal assalariat de la mateixa cooperativa. Això implica que ha de tenir els mateixos drets i condicions laborals que la resta de treballadors i treballadores del sector.

CCOO d’Indústria seguirem treballant en aquesta línia de denúncia per la desqualificació d’aquestes falses cooperatives de treball, com en l’expedient a Terfrisa, i que s’apliqui el conveni del sector al conjunt de treballadors i treballadores, per acabar amb la precarietat i les males praxis existents actualment.

La regularització d’aquestes 500 persones ha estat només un primer pas, però caldrà seguir treballant i vigilar les pràctiques que ja han iniciat algunes empreses principals i cooperatives per eludir l’actuació de la Inspecció de Treball, com també hem denunciat i posat en coneixement de l’Administració en les darreres setmanes.