CCOO seguim reforçant la campanya sindical al sector carni per forçar les empreses a complir la llei de cooperatives

CCOO d’Indústria de Catalunya seguim reforçant la campanya sindical al sector carni per garantir que les empreses del sector compleixen la llei catalana de cooperatives. En el marc d’aquesta campanya hem engegat una campanya informativa amb accions directes als centres de treball al conjunt del territori per explicar als treballadors i treballadores els drets que tenen arran de la modificació de la llei catalana de cooperatives.

Paral·lelament, CCOO d’Indústria i CCOO de Catalunya hem presentat una demanda davant la Inspecció de Treball en què denunciem 15 empreses d’Osona i de les comarques gironines i lleidatanes que utilitzen falses cooperatives de treball associat, entre les quals hi ha algunes de les principals empreses del sector, com són Le Porc Gourmet, Frigoríficos Costa Brava, Noel Alimentària, Milsa o Patel. CCOO continuarem recollint dades al sector i no descartem ampliar la denúncia a altres empreses. Aquesta demanda denuncia, d’una banda, la cessió il·legal de treballadors que s’està donant en la majoria d’aquestes empreses i, de l’altra, que s’està incomplint el que estableix la llei catalana de cooperatives.

Fruit de les demandes de CCOO, la Inspecció de Treball ens ha comunicat que obrirà una acta d’infracció molt greu a la cooperativa Desfercarn, que opera a la càrnia Noel Alimentària. Segons es desprèn de la comunicació rebuda, la Inspecció de Treball considera que Desfercarn ha comès una infracció molt greu de l’article 150.3.f) de la llei catalana de cooperatives, ja que ha incomplert les condicions salarials i de protecció social equivalents a les previstes en el Conveni col·lectiu de les indústries càrnies per a les 80 persones de la cooperativa que treballen a les instal·lacions de Noel Alimentària. Aquest tipus d’infraccions molt greus tenen prevista una sanció d’entre 3.001 i 60.000 euros i poden comportar la desclassificació de la cooperativa.

CCOO d’Indústria de Catalunya valorem positivament l’obertura d’aquesta d’acta d’infracció i continuarem amb la campanya de denúncia de la precarietat al sector carni i exigint que es faci complir la llei, sancionant les empreses infractores i forçant la regularització de les condicions de treball a tot el sector.