S’arriba a un acord sobre el conveni col·lectiu de Cacaolat

CCOO d’Indústria de Catalunya valora positivament l’acord sobre el conveni col·lectiu de Cacaolat, assolit el passat 26 de juny i que avui ha estat ratificat per la majoria dels treballadors i treballadores. El conveni, que tindrà una vigència de quatre anys (2016-2019), recull algunes de les principals reivindicacions de la plantilla.

En matèria salarial, preveu un increment fix d’un 1,6% per a cada un dels anys de vigència, més un complement variable d’un 0,4% per als anys 2017, 2018 i 2019 en els mateixos termes que en l’anterior conveni. A més, si al final de la vigència del conveni l’IPC acumulat superés l’increment salarial acumulat, s’actualitzarien les taules salarials amb la diferència per garantir el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores.

El conveni inclou millores en matèria de permisos retribuïts, com la llicència de 15 dies per a les parelles de fet que acreditin la seva situació de manera formal o el permís flexible en casos d’hospitalització de familiars. Quant a la jornada de treball, els torns que superin les 6 hores de treball continuat tindran 15 minuts de descans que es consideraran com a treball efectiu quan s’instauri el 5è torn.

També s’acorda l’aplicació de la jubilació parcial mitjançant el contracte de relleu, d’acord amb allò establert en la normativa vigent, de manera que el rellevista serà contractat amb un contracte indefinit i a jornada complerta, i la persona que es jubila parcialment podrà acumular la prestació del seu servei en un període concret.

Els acords sobre categories professionals, calendaris del 4t i 5è torn i el Pla d’igualtat s’incorporaran en el text del conveni.