CCOO lamenta profundament l’accident laboral ocorregut a Sant Sadurní, on ha mort un treballador i un altre ha resultat ferit greu

Condol als familiars i companys

CCOO lamenta profundament l’accident laboral que es va produir ahir en una benzinera franquiciada de Repsol a Sant Sadurní d’Anoia, on va morir un treballador i un altre va resultar ferit molt greu, i vol traslladar el seu més sentit condol als familiars i companys dels treballadors. A hores d’ara el treballador accidentat es troba ingressat a l’Hospital de la Vall d’Hebron de Barcelona amb pronòstic molt greu.

L’accident es va produir mentre els operaris, que treballaven per a una empresa de manteniment, realitzaven tasques de neteja i reparació d’un dipòsit a les instal·lacions de la benzinera. A dia d’avui la Inspecció de guàrdia està investigant les causes de l’accident.

CCOO ja fa molt que denuncia i lluita contra les pressions que pateixen els treballadors i les treballadores d’aquest tipus d’empreses per tal d’escurçar els temps d’execució de les tasques de manteniment, amb el consegüent augment dels riscos derivats d’aquestes pressions, que són del tot incompatibles amb la màxima observança de les normes de seguretat. Sembla que aquesta podria haver estat una de les possibles causes de l’accident.

CCOO exigirà, per totes les vies disponibles, la depuració de responsabilitat per l’accident i continuarà reclamant l’estricte compliment de les mesures de seguretat per evitar futurs accidents.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 31 de maig de 2017