CCOO valora positivament l’acord sobre l’ERO d’Almirall

CCOO d’Indústria de Catalunya fa una valoració positiva de l’acord sobre l’ERO del Grup Almirall que han assolit aquesta setmana la representació sindical i la direcció de l’empresa, i que ha estat ratificat per la majoria dels treballadors i treballadores en les assemblees celebrades als diferents centres de treball, amb una participació del 81% del conjunt de la plantilla.

L’acord assolit ha permès minimitzar l’impacte de l’expedient, amb una reducció d’un 16% de les persones afectades, que han passat de 121 a 102, i la previsió de mesures no traumàtiques, mitjançant clàusules de voluntarietat i intercanviabilitat. Així mateix, s’han acordat prejubilacions dels treballadors de més de 55 anys, mitjançant un conveni especial amb la Seguretat Social fins als 63 anys.

En l’apartat econòmic, s’han pactat unes indemnitzacions equivalents a la quantitat per improcedència, de 45 dies per any treballat fins al 2012 i 33 dies per any fins al moment de l’acomiadament, més un complement que oscil·larà entre el 35% i el 15% de la indemnització, en funció de les indemnitzacions.

L’acord també inclou els serveis d’una empresa de recol·locació per als treballadors afectats per ajudar-los a reincorporar-se al mercat laboral durant un període de 18 mesos, i un xec de formació per valor de 2.000 euros.