CCOO d’Indústria treballa en la definició dels criteris per a la negociació col·lectiva del 2017

Més de 80 persones de l’estructura de la federació, sindicats intercomarcals i seccions sindicals d’empreses dels sectors d’Indústria van participar en la jornada sobre criteris de negociació col·lectiva organitzada ahir per la federació CCOO d’Indústria per debatre i definir els criteris que marcaran la negociació per a l’any que ve. Aquesta jornada partia del debat previ que es va obrir en el fòrum d’Internet que l’Àrea d’Acció Sindical va habilitar específicament a aquest efecte, on es va presentar un document inicial on es revisaven els criteris sindicals relatius als diferents aspectes de negociació, tenint en compte la experiència pròpia i els dèficits detectats en la negociació col·lectiva d’enguany.

En l’obertura de la jornada, el secretari d’Acció Sindical, José Antonio Hernández, va destacar la importància d’aquests criteris de negociació, que són fonamentals per definir bones plataformes reivindicatives amb les quals s’identifiquin els treballadors i treballadores i que ens permetin assolir bons convenis. També en va destacar la importància a l’hora d’acompanyar la nostra activitat sindical ens els diferents àmbits i ser coherents amb allò que reivindiquem.

Galeria d’imatges de la jornada

La jornada es va organitzar en dues meses de debat, una sobre polítiques d’igualtat i una altra sobre polítiques salarials, en la qual van participar com a ponents responsables de diferents àmbits de la federació i dels sindicats intercomarcals, de CCOO de Catalunya i de la federació estatal d’Indústria. El debat obert en la primera mesa va deixar palès que les polítiques d’igualtat són un tema preferent per a la nostra organització i un element essencial per reduir les desigualtats socials existents. Es va parlar de la igualtat per a tots els col·lectius, de la regulació de l’ús dels becaris, de les dobles escales salarials, etc.

En la mesa sobre polítiques salarials es va posar l’accent en què es tracta d’un element fonamental per garantir el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores, i es va incidir en temes com que els beneficis empresarials reverteixin també sobre els treballadors o que es defineixi una estratègia conjunta en les diferents meses de negociació per continuar reivindicant uns increments salarials dignes. També es va parlar de garantir que els increments salarials acordats siguin reals, i no quedin compensats o absorbits, de la importància de les clàusules de revisió salarial i de les problemàtiques que comporten les dobles escales salarials.

També es va presentar una ponència sobre la indústria 4.0 en la qual es va plantejar en quin punt estem, quins avenços s’han produït en els darrers anys amb tots els processos de robotització automatització i quins són els reptes que tenim per davant en termes de formació, inversions, infraestructures i relacions laborals, temes que haurem de treballar sindicalment. En el debat es va destacar la necessitat de treballar la capacitat d’anticipació a totes aquestes qüestions mitjançant la negociació col·lectiva.

Javier Pacheco va cloure la jornada fent una crida a la necessària implicació de l’actiu sindical i de tots i totes no només en la negociació sinó també en totes les mobilitzacions que estem fent en defensa d’un treball digne i dels drets del conjunt de treballadors i treballadores, perquè és al carrer on hem de fer-nos sentir i hem de lluitar per defensar els nostres drets com a persones treballadores i els nostres drets socials.