Comencem a preparar la negociació col·lectiva de 2017

CCOO d’Indústria ja ens estem preparant per afrontar la negociació col·lectiva de 2017 i per això estem elaborant una guia amb els criteris sindicals que marcaran la negociació dels convenis l’any que ve, de la qual depèn la millora de les condicions laborals de milers de treballadors i treballadores dels nostres sectors.

Ja hem elaborat un document inicial en el qual hem revisat els criteris sindicals relatius als diferents aspectes de la negociació (salaris, jornada, contractació, formació, polítiques d’igualtat, salut laboral…), i ho hem fet tenint en compte la nostra pròpia experiència i els dèficits detectats en la negociació col·lectiva d’aquest any.

Aquest mes hem engegat un procés de debat per acabar de definir aquesta guia i enriquir-la amb les aportacions de les persones de la federació que participen en la negociació col·lectiva des de les seves diferents responsabilitats, des dels membres de la Comissió Executiva fins als membres de les comissions negociadores dels convenis. Aquest debat s’està fent a través d’un fòrum web creat específicament per a això.

La guia dels criteris de negociació col·lectiva es presentarà en el marc d’una jornada que es farà el proper 5 d’octubre i es posarà a disposició de tot l’actiu sindical de la federació per preparar les plataformes reivindicatives i la negociació dels convenis que es renoven el 2017.