El sector del metall de Barcelona es mobilitza davant el bloqueig de la patronal UPM a la negociació del conveni sectorial

Aquest dilluns, 13 de juny, el sector del metall de la província de Barcelona va fer una primera mobilització per exigir a la patronal UPM un canvi d’actitud que permeti desencallar les negociacions del Conveni del metall de Barcelona, davant la situació d’estancament en què es troba la mesa negociadora, i avançar en la consecució d’un conveni de futur, que estigui en consonància amb la realitat econòmica i industrial del sector. Més de 600 delegats i delegades del sector de CCOO i UGT es van concentrar davant la seu de la patronal per deixar clar el seu rebuig a l’actitud patronal i als seus plantejaments, del tot inassumibles per a la representació sindical.

Manifest que es va llegir a la concentració

Abans de la concentració conjunta, els delegats i delegades van participar en les assemblees convocades per CCOO i UGT a les respectives seus per informar-los de l’estat de les negociacions del conveni i de la importància d’obrir un procés de mobilització que acompanyi la negociació per mirar de desbloquejar la situació.

Al voltant de 400 delegats i delegades de CCOO van participar en l’assemblea convocada a la seu del sindicat, en la qual tant els secretaris general i d’Acció Sindical de la federació com els portaveus de quatre empreses del sector van fer una crida als presents a informar els treballadors i treballadores a les empreses sobre aquest escenari, traslladar-los la importància del que ens estem jugant en aquesta negociació i mobilitzar el conjunt del sector per aconseguir els objectius que ens hem marcat en la mesa de negociació del conveni. També es va explicar el procés participatiu de consulta que ha engegat CCOO d’Indústria per definir quin tipus de mobilització cal impulsar al sector i es va instar els presents a fer-ne la màxima difusió per arribar a com més treballadors i treballadores millor.

GALERIA D’IMATGES DE L’ASSEMBLEA I LA CONCENTRACIÓ

CONSULTA SOBRE LA MOBILITZACIÓ AL SECTOR DEL METALL