La patronal del metall de Tarragona presenta una proposta pobra i incoherent

En la reunió d’aquest dimarts de la mesa negociadora del Conveni del metall de Tarragona, la patronal va presentar la seva proposta de plataforma del conveni, una proposta que CCOO i UGT valorem molt negativament, ja que és pobra i incoherent. En matèria econòmica, fa una proposta d’increments salarials molt més restrictiva que la que vam acordar l’any 2013, en un context econòmic i industrial molt més advers. També preveu retallades en altres aspectes del conveni actual, per exemple, en matèria de jornada, pagues extraordinàries, compensació i absorció i l’annex de muntatge i manteniment.

D’altra banda, la patronal va respondre a la proposta econòmica que li havíem presentat els sindicats manifestant que no estan d’acord que el conveni reguli les condicions que es pacten a les empreses al marge del conveni, ni amb la idea que estableixi mecanismes per recuperar els salaris que s’han vist retallats a les empreses pels efectes de la crisi. Així mateix, consideren inassolible la reivindicació econòmica sindical.

Davant d’aquest escenari, CCOO exigeix a la patronal que reconsideri els seus plantejaments i insta els treballadors i treballadores del sector de la província a incrementar la tensió per forçar la patronal a fer una proposta coherent que permeti assolir un acord digne en la mesa de negociació. Per aquesta raó, CCOO fa una crida als metal·lúrgics i metal·lúrgiques a participar en la manifestació del 1r de Maig a Tarragona en defensa del conveni.

NOTA INFORMATIVA 07