Les federacions d'Indústria de CCOO i MCA-UGT demanen a les patronals del metall de Barcelona que compleixin el que està acordat
La Federació d’Indústria de CCOO i l'MCA-UGT de Catalunya demanen a les patronals del metall de Barcelona que compleixin els increments salarials acordats en el Conveni col·lectiu per a la indústria siderometal·lúrgica de la província de Barcelona.
Les dues organitzacions sindicals han mantingut diverses reunions amb la Unió Patronal Metal·lúrgica per exigir la signatura de les taules i els annexos salarials del metall de Barcelona per a l’any 2011 segons l’acord assolit el mes d’abril de 2010. CCOO i UGT recorden que en aquest acord es va redefinir el concepte d’IPC previst i es va establir un IPC de referència en funció dels IPC reals dels anys 2010 i 2011.
Els increments salarials pactats en el conveni no són els culpables de la pèrdua dels llocs de treball d’aquests últims anys en el sector. La causa n’és la crisi econòmica, que ha provocat una caiguda en el consum amb repercussions importants en l’ocupació en les empreses del sector. En altres casos, com els de Yamaha o Derbi, el motiu de la destrucció dels llocs de treball no és altre que la deslocalització de les produccions a França i Itàlia, que no tenen res a veure amb els increments salarials citats.
La FI.CCOO.CAT i l'MCA-UGT entenen que per solucionar els problemes econòmics puntuals que es produeixin en algunes empreses, el conveni provincial estableix els mecanismes suficients, mitjançant la comissió paritària, que s’han ofert a reforçar per poder donar una millor resposta davant de situacions que estiguin degudament justificades. Les dues federacions no permetran cap incompliment que posi en risc el que ja van acordar les dues parts, ni tampoc permetran una renegociació de les condicions en plena vigència del conveni.
Per tot això, CCOO i UGT fan una crida a les empreses del sector perquè apliquin immediatament les taules salarials, a fi d'evitar un conflicte jurídic i social innecessari en el sector.
Nota informativa conjunta
Compartir a:
10/03/2011