Sector de telefonia

Sector de muntatge i manteniment de les instal·lacions i xarxes de telefonia i telecomunicacions

El 5 de maig de 2015, CCOO d’Indústria i l’MCA-UGT van tancar un principi d’acord d’àmbit estatal amb les empreses del sector d’instal·lacions de telefonia subcontractades per Movistar per regular les condicions laborals del sector, en el qual es recollia el compromís d’aquestes empreses de respectar els convenis provincials del metall. Aquest acord va estar ratificat per àmplia majoria pels treballadors del sector a nivell estatal i també va rebre el suport majoritari dels treballadors de Catalunya (resultat de les assemblees).

El 20 de maig de 2015 es va constituir la comissió paritària de l’acord per garantir el compliment d’allò pactat i es van crear també algunes comissions de treball específiques per desenvolupar matèries concretes com: la subcontractació, caps de setmana i festius, prevenció de riscos laborals i productivitat. En aquest marc de negociació s’han aconseguit diverses millores d’allò pactat el passat 5 de maig.

Aquest acord va arribar després d’un intens procés de negociació i mobilització en el sector, en el qual CCOO i UGT van convocar diverses jornades de vaga a les empreses contractistes per exigir una regulació de les condicions laborals del sector, excessivament precaritzades.

El 17 de juliol de 2015, CONFEMETAL i les federacions estatals de CCOO d'Indústria i MCA-UGT van acordar integrar aquest pacte de desconvocatòria de la vaga com a annex dins de l'Acord Estatal del Sector del Metall (AESM). L'acta d'aquesta reunió es va publicar en el BOE número 292, de 7 de desembre de 2015.

Guia de les condicions laborals que regulen el sector d’instal·ladors de telefonia

Informacions relacionades amb els avanços de les negociacions:

- 20.05.2015: s’eliminen les penalitzacions econòmiques que afectes les retribucions de les plantilles de les subcontractes.
- 02.06.2015: Movistar modifica els barems d’activitat dels instal•ladors de telefonia, la qual cosa suposa un increment del 2,15% de l’import del contracte. Aquest avanç suposa una millora de les retribucions de les contractes/tècnics autònoms per la feina realitzada.
- 23.06.15: CCOO fa una crida als subcontractats per Movistar a organitzar-se i unir esforços per millorar les seves condicions laborals, un cop finalitzada la vaga indefinida convocada pels sindicats minoritaris.
- 23.07.15: reunió del grup de treball de telefonia de CCOO d'Indústria de Catalunya, on s'ha decidit generar les condicions necessàries per reactivar les negociacions al setyembre amb les premises següents: seguir treballant en el desenvolupament integral de l'acord estatal, planificar una coordinadora sectorial a Catalunya a principis de setembre i integrar en l'acord estatal una proposta sobre caps de setmana, guàrdies, productivitat i seguretat i salut laboral.