Sector elèctric

Sector auxiliar de muntatge i manteniment elèctric

El 19 de maig de 2015 es va assolir un acord, amb la participació del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat, per constituir la mesa de negociació del subsector de muntatge i manteniment elèctric de Catalunya per regular les condicions laborals dels treballadors i treballadores del sector. Aquesta mesa es va constituir el 17 de juny de 2015 i està integrada per CCOO d’Indústria de Catalunya, l’MCA-UGT de Catalunya i la patronal sectorial ADEMI.

Els tres eixos fonamentals que CCOO d’Indústria ha plantejat a la mesa de negociació són la recuperació de l’ocupació, la millora de la seguretat i la unificació i regulació de les condicions de treball. Les matèries que s’acordin en aquesta mesa s’incorporaran en els respectius convenis provincials.

L’acord per a la constitució d’aquesta mesa no hauria estat possible sense l’esforç de mobilització dels treballadors del sector, que durant mesos han estat reivindicat, amb diferents accions de protesta i accions informatives, millores en les condicions laborals, molt precaritzades a causa de la política de reducció de costos a través de la subcontractació per part d’Endesa, i més inversions en la xarxa per garantir tant la seguretat del servei com dels treballadors del sector.

Documentació de la negociació:

01. Acta de la reunió del 14.04.2015
02. Acta de la reunió del 19.05.2015, on s’acorda obrir la mesa negociadora
03. Annex a l’acta del 19.05.2015, amb la plataforma sindical
04. Acta de la reunió del 17.06.2015, amb la qual es constitueix la mesa negociadora
05. Acta de la reunió del 03.07.2015, on es pacta el calendari de reunions de juliol
06. Annex a l’acta del 03.07.2015, amb el desenvolupament de les propostes sindicals en matèria d’ocupació
07. Acta de la reunió del 15.07.2015
08. Annex a l'acta del 15.07.2015, amb el desenvolupament de les propostes sindicals en matèria de condicions de treball i salut laboral