Qui som

Som CCOO d’Indústria de Catalunya, una federació que és fruit de la fusió de les antigues federacions d’Indústria i Fiteqa de CCOO de Catalunya, en el marc d’un procés congressual extraordinari, i la recent integració de la ja dissolta Federació Agroalimentària de CCOO de Catalunya, processos que ens han permès construir una nova federació que agrupa els principals sectors industrials del país, amb l’objectiu de donar un millor servei i ser més útils als treballadores i treballadores que representem. Amb aquests processos hem donat compliment a un dels objectius del Pla d’Acció aprovat en el X Congrés confederal, que establia la necessitat d’adequar el sindicat a les noves realitats socials i productives, promoure polítiques de col·laboració entre les diferents estructures del sindicat i espais de cooperació interfederativa per optimitzar recursos, millorar l’activitat i ser més eficaços.

CCOO d’Indústria de Catalunya tenim 42.047 persones afiliades i 6.813 delegats i delegades, i representem més del 80% de treballadors i treballadores (més de 4750.000) dels principals sectors de la indústria a Catalunya, la majoria dels quals repartits en petites i mitjanes empreses, amb una important implantació de seccions sindicals. Concretament, representem 12 grans sectors d’activitat: alimentació, automoció i transports, begudes, camp, càrnies, energia, estacions de servei, metall i siderúrgia, mineria i indústries extractives, moda, química i vidre i ceràmica.

CCOO d’Indústria de Catalunya tenim per davant un repte important i uns objectius ambiciosos per situar la indústria en el centre de la recuperació econòmica. Continuarem treballant per donar un impuls a la política sindical en els diferents sectors industrials que englobem, tenint com a eix fonamental la defensa de l’ocupació i la indústria en un marc de canvi de model productiu que permeti un creixement sostenible dels drets de les persones i de la justícia social, que redundi en un millor repartiment de la riquesa, reduint el pes dels models econòmics financers i especulatius, que produeixen cada vegada més desigualtat social.

CCOO d’Indústria de Catalunya som la primera força sindical als nostres sectors i tenim la voluntat d’esdevenir una organització més forta, propera i eficaç per als treballadors i treballadores, i més arrelada a les empreses i centres de treball, que és on es dirimeix el conflicte laboral. Incrementar l’afiliació i la representativitat en els sector industrials són elements claus per tirar endavant aquest nou projecte sindical i perquè CCOO d’Indústria de Catalunya continuem sent la primera força sindical en els nostres sectors, només així podem garantir la nostra hegemonia sindical en les meses de negociació i la nostra representativitat entre els treballadors i treballadores de la indústria.

CCOO d’Indústria de Catalunya formem part tant de la Comissió Obrera Nacional de Catalunya com de CCOO de Industria, que formen part de la CS de CCOO que, al seu torn, està afiliada a la Confederació Europea de Sindicats (CES) i a la Confederación Sindical Internacional (CSI). En l’àmbit internacional, estem integrats a l’IndustriALL i participem de les activitats d’aquestes organitzacions sindicals internacionals per construir un sindicalisme europeu i coordinar-nos i exercir la solidaritat amb tots els sindicats dels sectors del nostre àmbit al món.

La nostra força és la participació del conjunt de l'afiliació en les nostres actuacions per defensar els nostres drets i aconseguir-ne de nous i en la presa de les nostres decisions. Quants més siguem els afiliats i afiliades a CCOO, més gran serà la nostra força.

Afilia't a CCOO