Negociació col·lectiva

S'arriba a un principi d'acord sobre el Conveni de comerç al detall d'òptiques de Barcelona

CCOO fem una valoració positiva de l'acord, ja que finalment s'han aconseguit uns increments salarials força per sobre dels que plantejava la patronal i s'ha aconseguit frenar les intencions patronals d'incrementar la jornada laboral. També s'han introduït algunes millores en els permisos retribuïts i s'ha acordat una vigència de dos anys.

més informació »

CCOO d'Indústria estem realitzant assemblees informatives sobre la situació de la negociació del Conveni estatal de perfumeria

Durant el mes de maig, CCOO hem convocat assemblees a les empreses del sector a Catalunya per explicar als treballadors i treballadores del sector la situació de bloqueig en què es troben les negociacions del conveni, davant l'actitud intransigent de la patronal STANPA.

més informació »

Signat el Conveni de magatzemistes d'oli de la província de Barcelona

CCOO valorem positivament el conveni, que té una vigència de 2 anys, ja que garanteix el manteniment del poder adquisitiu dels treballadors i treballadores del sector.

més informació »

CCOO d'Indústria valora positivament el principi d'acord assolit sobre el Conveni de licors de la província de Barcelona

CCOO d'Indústria de Catalunya fa una valoració positiva de l'acord assolit, ja que garanteix la millora del poder adquisitiu dels treballadors i treballadores i de la conciliació de la vida laboral i la familiar, a més de definir una nova estructura dels grups professionals.

Signat el Conveni de masses congelades de Catalunya per als anys 2016-2017

CCOO d'Indústria de Catalunya, FICA-UGT i la patronal ASEMEC han signat aquest matí el Conveni de masses congelades de Catalunya per als anys 2016-2017, en base al principi d'acord assolit entre les parts el passat 12 de juliol.

més informació »

La patronal ASEMAC incompleix el preacord del Conveni de masses congelades de Catalunya

Si en els propers dies no desbloquegem la situació per a la signatura definitiva del conveni, convocarem mobilitzacions al sector de masses congelades de Catalunya.

més informació »

CCOO d'Indústria treballa en la definició dels criteris per a la negociació col·lectiva del 2017

Més de 80 persones han participat en la jornada organitzada per la federació per debatre i definir els criteris que marcaran la negociació col·lectiva de l'any que ve.

més informació »

Jornada sobre criteris de la negociació col·lectiva

El dimecres 5 d'octubre hem organitzat una jornada en la qual plantejarem les nostres prioritats per a la negociació col·lectiva, presentarem les aportacions que hem rebut al fòrum web que hem creat específicament per a aquest tema, així com la guia de criteris sindicals que estem preparant.

Comencem a preparar la negociació col·lectiva de 2017

Aquest mes hem engegat un procés de debat, a través d'un fòrum web, per definir una guia amb els criteris sindicals que marcaran la negociació dels convenis que es negocien l'any que ve, amb les aportacions de totes les persones de la federació que participen en la negociació col·lectiva des de les seves diferents responsabilitats, àmbits i territoris.

Signatura del Conveni del metall de Girona

Es farà aquest dijous, 28 de juliol, a la seu del Gremi d'Instal·ladors de Girona.

Signades les taules salarials del metall de Barcelona per als anys 2016 i 2017

Aquest dimecres, 20 de juny, CCOO d'Indústria de Catalunya, MCA-UGT i la patronal UPM vam signar les taules i annexos salarials del Conveni del metall de la província de Barcelona per als anys 2016 i 2017, d'acord amb els increments pactats en el principi d'acord assolit el passat 14 de juliol.

més informació »

CCOO d'Indústria obrim un procés de consulta entre l'afiliació i la representació del metall de Barcelona i Girona per ratificar els principis d'acord dels convenis del metall

D'una banda, hem convocat assemblees informatives per als delegats i delegades del sector de les dues províncies per explicar-los i valorar els termes destacats dels acords, i de l'altra, farem una consulta amb els afiliats i afiliades del sector per saber si estan d'acord que se signi el conveni provincial del metall en els termes del principi d'acord assolit a cada territori.

Signatura del Conveni del metall de Tarragona

Aquest dimarts, 19 de juliol, a les 16.30 h, a la seu dels Serveis Territorials d'Empresa i Coneixement de Tarragona.

més informació »

S'arriba a un principi d'acord sobre el conveni del metall de Barcelona

Aquesta tarda, CCOO d'Indústria, l'MCA-UGT de Catalunya i la patronal UPM han arribat finalment a un principi d'acord sobre el Conveni del metall de la província Barcelona, un acord que arriba després d'un llarg i intens procés de negociació i la pressió de la campanya de mobilització del sector promoguda pels sindicats per forçar la patronal a desbloquejar la negociació.

més informació »

CCOO d'Indústria valora positivament el principi d'acord assolit sobre el Conveni del metall de Girona

CCOO d'Indústria fa una valoració positiva del principi d'acord, ja que es tracta d'un conveni de creixement salarial que permet garantir el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores del sector i que incorpora millores en matèria de conciliació de la vida laboral i la personal i de permisos retribuïts.

més informació »

Publicat al DOGC el Conveni de preparats alimentaris i productes dietètics de Catalunya

El Conveni col·lectiu del sector de preparats alimentaris i productes dietètics per als anys 2015-2016, que es va subscriure el passat 17 de desembre de 2015, ja ha sortit publicat al DOGC número 7161, de 13 de juliol de 2016.

més informació »

CCOO d'Indústria valora positivament el principi d'acord assolit sobre el Conveni de masses congelades de Catalunya

El text acordat tindrà una vigèbcia de 2 anys (2016-2017) i garanteix la millora de les condicions salarials i del poder adquisitiu dels treballadors i treballadores del sector, que és un dels sectors en creixement en la indústria alimentària catalana.

més informació »

CCOO d'Indústria engega una consulta entre l'afiliació del sector per ratificar el principi d'acord sobre el Conveni del metall de Tarragona

Entre el 23 de juny i el 3 de juliol, els afiliats i afiliades dels sectors del metall de la província de Tarragona poden participar en la consulta que ha engegat CCOO d'Indústria per ratificar el principi d'acord assolit el passat 16 de juny, abans de la signatura del conveni.

més informació »

CCOO d'Indústria valora positivament el principi d'acord assolit sobre el Conveni del metall de Tarragona

CCOO d'Indústria fa una valoració positiva del principi d'acord, ja que preveu uns increments salarials raonables, que permetran millorar el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores del sector, i alhora s'avança en algunes qüestions importants en matèria d'igualtat, salut laboral, formació i drets sindicals, tal com reivindicaven els sindicats en la plataforma del conveni.

més informació »

El sector del metall de la província de Tarragona es mobilitza per exigir el desbloqueig de la negociació del conveni sectorial

Aquest dijous es farà una concentració conjunta de delegats i delegades de CCOO i UGT del sector del metall de la província davant la seu de la patronal APEMTA, en la qual manifestaran el seu malestar per la posició patronal, que aboca el sector al conflicte, amb una proposta clarament insuficient en matèria salarial, d'igualtat, permisos i jornada, i absolutament inassumible en la proposta que fan sobre flexibilitat i la que insinuen sobre antiguitat.

més informació »

CCOO d'Indústria impulsa un procés participatiu per definir quin tipus de mobilització s'engegarà al sector del metall de Barcelona

A partir d'aquesta setmana i fins al 15 de juliol, CCOO d'Indústria de Catalunya ha engegat un procés participatiu al sector del metall de la província de Barcelona, mitjançant assemblees a les empreses i una enquesta, per definir quin tipus de mobilització cal dur a terme per forçar la patronal a desbloquejar la negociació del Conveni del metall de Barcelona.

més informació »

El sector del metall de Barcelona es mobilitza davant el bloqueig de la patronal UPM a la negociació del conveni sectorial

Més de 600 delegats i delegades de CCOO i UGT del sector del metall de la província de Barcelona es van concentrar davant la seu de la patronal UPM per exigir-li un canvi d'actitud que permeti desencallar la mesa i avançar en la negociació per assolir un conveni digne i de futur, en consonància amb la realitat econòmica i industrial del sector.

més informació »

El sector del metall de la província de Barcelona es mobilitza per exigir el desbloqueig de la negociació del conveni sectorial

CCOO d'Indústria i l'MCA-UGT de Catalunya han acordat iniciar un procés de mobilització que acompanyarà la mesa de negociació per exigir a la patronal un canvi d'actitud que permeti avançar en la consecució d'un conveni en consonància amb el context econòmic i industrial actual en els sectors metal·lúrgics. Aquest procés de mobilització s'obrirà el proper dilluns, 13 de juny, amb una concentració conjunta de delegats i delegades del sector del metall de la província davant la seu de la patronal UPM.

més informació »

CCOO advertim la patronal UPM que si no hi ha negociació, hi haurà mobilització

Davant la situació d'estancament de la mesa negociadora, CCOO i UGT hem convocat els delegats i delegades del metall de la província de Barcelona a una concentració davant la seu de la patronal per al proper 13 de juny.

més informació »

L'estratègia de treball i lluita de CCOO d'Indústria en el subsector de telefonia dóna els seus fruits

CCOO d'Indústria de Catalunya posa en valor els resultats d'aquesta estratègia sindical, que, juntament amb la negociació col·lectiva i la consecució de l'Acord estatal del sector de telefonia, amb una participació important de CCOO, tenen un efecte directe en l'ocupació que es pot traslladar al conjunt d'empreses del sector.

més informació »

CCOO exigim a la patronal APEMTA que abandoni el seu immobilisme per evitar el conflicte en el sector del metall

La reunió d'aquest dimarts, 24 de maig, es va desenvolupar en un clima de tensió creixent, que denota la situació d'esgotament de la mesa per l'actitud immobilista de la patronal.