Negociació col·lectiva

19 de juliol, vaga del sector del tèxtil i la confecció

CCOO entenem que és el moment de recuperar els drets perduts amb la crisi i que un cop superada cal acabar amb els salaris de misèria. No podem permetre que la patronal segueixi precaritzant les condicions laborals de les treballadores i treballadors de les empreses tèxtils, mentre el sector genera treball i riquesa. Per aquesta raó, fa dues setmanes que estem preparant la vaga per garantir l'èxit de la convocatòria, amb una resposta molt positiva fins al moment de les principals empreses del sector del nostre territori.

més informació »

Signat el principi d'acord sobre el Conveni del metall de Girona

CCOO d'Indústria valorem positivament el principi d'acord, ja que recull els principals objectius que ens havíem marcat en aquesta negociació i ha estat validat per unanimitat per la nostra representació i afiliació del sector en les assemblees informatives prèvies a la signatura.

més informació »

CCOO valorem molt positivament el principi d'acord sobre el Conveni del metall de Tarragona

La pressió de la vaga de 24 hores al sector del metall de Tarragona prevista aquest mes de juliol, ha permès desbloquejar les negociacions del conveni sectorial. Hem aconseguit incorporar una clàusula que garanteix que no hi haurà compensació ni absorció dels increments durant la vigència del conveni, de manera que els increments seran reals, una qüestió que per a nosaltres era fonamental per poder tancar un acord.

Vaga al sector del tèxtil i la confecció el proper 19 de juliol

La patronal del tèxtil s'equivoca una vegada i una altra, però en aquesta ocasió no ho consentirem. Ha decidit que la negociació del conveni ha arribat a la seva fi i ha lliurat una proposta de tancament que és clarament insuficient perquè CCOO pugui signar un acord. Per això hem convocat vaga el 19 de juliol.

més informació »

L'assemblea del tèxtil i la confecció de CCOO d'Indústria de Catalunya insta la mesa de negociació del conveni a convocar una vaga sectorial

Treballadores i treballadors del sector del tèxtil i la confecció de Catalunya fan una crida a la vaga sectorial el proper 13 de juliol com a resposta a la darrera proposta de la patronal a la mesa de negociació, una proposta que incompleix allò acordat en l'AENC. No podem permetre aquesta doble moral de no respectar allò que defensen per als convenis quan ho han d'aplicar en el del seu sector, i hem de dir ben alt a la mesa que aquesta proposta no està en la línia de les nostres reivindicacions i ens aboca al conflicte.

més informació »

CCOO i UGT convoquem vaga de 24 hores al sector del metall de Tarragona per exigir el desbloqueig del conveni sectorial

Davant la impossibilitat d'avançar en la consecució d'un acord per la manca de voluntat negociadora de la patronal, CCOO i UGT incrementen la mobilització amb la convocatòria d'una jornada de vaga de 24 hores al sector del metall de la província de Tarragona el proper 13 de juliol.

Ruptura de les negociacions del Conveni de marroquineria de Catalunya

CCOO lamentem la manca de voluntat de la patronal per avançar en les negociacions, amb una proposta d'augment de la jornada laboral en 60 hores més per any i uns increments salarials molt per sota de la proposta de l'AENC i sense clàusula de garantia salarial. L'actitud de la patronal ens aboca irremeiablement al conflicte. En aquest escenari, la pròxima setmana convocarem la nostra representació sindical i les treballadores i treballadors del sector a una assemblea per explicar-los la situació de ruptura de les negociacions i preparar un calendari de mobilitzacions al sector.

més informació »

S'arriba a un principi d'acord sobre el conveni del metall de Barcelona

L'acord arriba després de vuit reunions de negociació i d'haver mantingut el sector en tensió sostinguda, la qual cosa ens ha permès trencar la dinàmica de paralització de les negociacions de la patronal i fiançar les nostres propostes de recuperació i repartiment de la riquesa que generem les persones treballadores, ampliació de drets i desenvolupament de mesures d'igualtat, entre altres.

més informació »

Bloqueig de la patronal a les negociacions del Conveni de vins escumosos i cava de Catalunya

CCOO advertim la patronal que, si en les properes reunions no canvia la seva actitud i es desbloqueja aquesta situació, ens veurem abocats al conflicte al sector, amb mobilitzacions per a la verema i la Setmana del Cava, com ja va passar l'any 2015.

més informació »

CCOO advertim la patronal UPM que si no desbloqueja la negociació, ens trobarà en la confrontació

Després de la reunió d'ahir de la comissió negociadora, ha quedat palesa un cop més la manca de voluntat patronal per avançar en la negociació del Conveni del metall de Barcelona. Davant aquest escenari, la patronal no ens deixa altra opció que iniciar accions reivindicatives per deixar-li clar que aquest no és el camí i que no ens conformarem amb qualsevol acord. Volem un conveni en consonància amb la realitat dels sectors metal·lúrgics.

més informació »

Davant l'immobilisme de la patronal UPM, comencem a tensar el sector

Ahir, 18 d'abril, va tenir lloc la quarta reunió de la comissió negociadora del Conveni del metall de Barcelona, en la qual va quedar palesa la manca de voluntat negociadora de la patronal UPM i la seva falta de sensibilitat sobre el contingut de les nostres propostes. Aquest immobilisme patronal ens porta a tensar el sector i fer una crida a la mobilització.

més informació »

Treballadores i treballadors del sector ratifiquen el principi d'acord sobre el Conveni de pastisseria de Barcelona

CCOO d'Indústria valorem positivament l'acord, que ha estat ratificat per treballadores i treballadors del sector, ja que ha permès posar fre a les propostes patronals per retallar dies d'assumptes propis i part del complement de baixa, i suprimir l'increment del plus d'antiguitat, entre altres retallades. La signatura del conveni està prevista per al 17 d'abril.

més informació »

CCOO i UGT criden a la mobilització, si la patronal no desbloqueja les negociacions del Conveni de la indústria tèxtil i de la confecció

Més de 100 delegades i delegats dels sectors tèxtils i de la confecció han participat en l'assemblea conjunta convocada avui a Barcelona per CCOO d'Indústria i FICA-UGT, en la qual s'ha fet una crida unitària a la mobilització, si no es desbloqueja la negociació del Conveni estatal de la indústria tèxtil i de la confecció. Així ho han decidit les delegades i delegats assistents, que traslladaran a les seves empreses i centres de treball la necessitat d'una gran mobilització que permeti desencallar la mesa del conveni.

més informació »

Les propostes de la patronal UPM van en la línia de bloquejar la majoria de les nostres reivindicacions i empitjorar les condicions laborals al sector

CCOO d'Indústria veiem amb preocupació la posició de retrocés de drets que busca la patronal, que va quedar palesa en la tercera reunió de la comissió negociadora del Conven del metall de Barcelona, que vam tenir ahir a la tarda, i que es manifesta en una sèrie de propostes en la línia de bloquejar la majoria de reivindicacions que els sindicats hem plantejat i que empitjoren les condicions laborals del sector. Estem decidits a plantar cara a aquesta postura patronal provocadora i a passar a l'ofensiva.

Enquesta sobre els convenis del metall de Barcelona, Tarragona i Girona

Davant els processos de negociació dels convenis provincials de les indústries siderometal·lúrgiques que tot just encetem, CCOO d'Indústria de Catalunya hem posat en marxa un procés participatiu per conèixer la realitat del sector i elaborar la plataforma sindical del conveni d'una manera més participativa. Per això hem elaborat una enquesta que ens ha de permetre prendre el pols al sector i detectar les principals reivindicacions i necessitats. Respon-la!

2018, un any intens en negociació col·lectiva als sectors industrials

El 2018 serà un any interns per a CCOO d'Indústria de Catalunya en matèria de negociació col·lectiva, ja que afrontem la renovació dels principals convenis dels nostres sectors, entre els quals el de la indústria química, de la indústria tèxtil i de la confecció, del metall, de les indústries càrnies, etc.

més informació »

Iniciem les assemblees per preparar els criteris que marcaran la negociació col·lectiva per al 2018

CCOO d'Indústria de Catalunya hem començat a preparar la negociació col·lectiva de l'any que ve, quan es renovaran els principals convenis sectorials dels nostres àmbits d'activitat. Per això hem convocat assemblees al conjunt del territori per debatre els criteris que hauran de marcar la negociació.

més informació »

CCOO adverteix a la patronal que si no hi ha acord, hi haurà mobilització als escorxadors d'aus i conills

Si en la reunió del proper 2 d'octubre, la patronal d'escorxadors d'aus i conills torna a la mesa de negociació del conveni amb propostes que impedeixin avançar cap a un acord, els sindicats tornaran a posar en marxa un calendari de mobilitzacions.

més informació »

S'arriba a un principi d'acord sobre el Conveni del metall de Lleida

CCOO d'Indústria valorem positivament l'acord assolit, ja que finalment s'ha aconseguit salvar un dels principals punts de desacord i s'han acordat uns increments salarials i una clàusula de revisió tècnica a la finalització de la vigència que garanteixen el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores del sector de la província. A més s'incorpora la clàusula de subrogació per als treballadors i treballadores dels sectors de muntatge i manteniment de línies elèctriques, xarxes de telecomunicacions i enllumenat públic, entre altres, tal com ja recullen els convenis provincials del metall de Barcelona, Tarragona i Girona.

més informació »

CCOO i UGT convocaran vaga al sector del metall de Lleida davant el bloqueig de les negociacions del conveni

Després de més de quatre mesos de reunions, les negociacions es troben en un punt mort davant la intransigència de la patronal. Els principals punts de desacord són en matèria salarial i de jornada, en els quals les posicions entre ambdues parts estan molt allunyades i els sindicats consideren inassumibles les propostes de la patronal en aquestes matèries.