Belén López agafa el relleu de Bartomeu Compte al capdavant de la Secretaria General de CCOO de les Comarques Gironines

El Consell de CCOO de les Comarques Gironines, celebrat aquest matí, ha aprovat el relleu a la direcció del sindicat territorial i de la Secretaria General, on ha estat escollida Belén López, professora interina, delegada de CCOO i fins ara responsable de la Secretaria de Socieconomia, Dona, Formació i Comunicació de CCOO de les Comarques Gironines. Belén López agafa el relleu de Bartomeu Compte, qui ha estat secretari general els darrers 11 anys.

Aquest canvi s’emmarca en un procés més ampli de renovació de tot el sindicat que començarà la propera tardor amb els processos congressuals. L’equip de direcció sortint es trobava en un mandat extraordinari i, per tant, en el moment en què el nou equip ha estat a punt, s’ha considerat oportú fer el relleu a la direcció del sindicat territorial. El nou equip coordinarà el procés de renovació del sindicat i haurà d’encarar els grans reptes que té per davant la classe treballadora i les seves organitzacions en el context de crisi actual.

Belén López té els seus orígens a Osona, però fa molts anys que està arrelada al Gironès. Mare de família nombrosa, és llicenciada en Ciències Polítiques, parla quatre idiomes i és professora del Departament d’Educació de la Generalitat. Fa molts anys que està afiliada a CCOO, on ha tingut responsabilitats diverses a Acció Jove, Organització, Recursos i Finances, Formació Continuada i Sindical, Comunicació, Socioeconomia i Dona i Igualtat, entre d’altres.

Es dona la circumstància que amb l’elecció de la Belén, CCOO compta a partir d’ara amb tres dones al capdavant de les secretaries generals de les tres unions d’àmbit provincial: Girona, Lleida i Tarragona.