Sense efectes retroactius, però es pot tornar a solicitar si l'havien denegat

IMPORTANT SENTÈNCIA DEL TRIBUNAL CONSTITUCIONAL SOBRE L'APLICACIÓ DE REQUISITS PER A L'OBTENCIÓ DEL SUBSIDI PER A MAJORS DE 55 ANYS.

Foto

S’ha publicat al BOE i per tant, comença a tenir efectivitat, la Sentència 61/2018 del Tribunal Constitucional, sobre els requisits per a l’obtenció del Subsidi per a majors de 55 anys.

Com a important novetat, en aquest cas, FAVORABLE A LES PERSONES TREBALLADORES, s'anul·la el requisit de NO TENIR RENDES FAMILIARS superiors al 75% del Salari Mínim, uns 560 €, de manera que aquest requisit ja no serà exigible per a les noves sol·licituds de subsidi. A partir del 7 de juliol ja no computaran en el càlcul d’aquest límit els ingressos del cònjuge ni els dels fills dins la unitat familiar, cosa que fins ara provocaba freqüents denegacions del subsidi.

Tot i no tenir efectes retroactius per a la gent a qui se li havia denegat, els afectats poden, si no han passat ja a la situació de pensionistes, demanar un nou ajut tenint en compte les condicions noves.

Per a més informació:

veure arxiu