La Federació de Construcció i Serveis de CCOO de Catalunya valora positivament el preacord en el Conveni de la Fusta de Girona

Augment salarial del 2,50% per any

El passat 5 de juliol es va assolir un preacord en el Conveni de les Indústries de la Fusta de la província de Girona per als anys 2018 a 2020, que haurà de ser ratificat per cadascuna de les organitzacions signants. Es tracta d’un conveni de 3 anys que estableix un augment salarial del 2,50% per a cada any de vigència. També estableix una revisió al final dels 3 anys de vigència del conveni en cas de que l’IPC fos superior, fins a un 0,75%. Igualment, també s’ha acordat que durant els anys 2018 i 2019 es finalitzarà la unificació de taules salarials, passant de categories a grups professionals, i unificant les taules salarials de fusteria, treballs forestals, serradores i magatzemistes de fusta. El conveni col·lectiu manté els redactats del vigent conveni estatal, i s’adaptarà a la legislació actual. L’acord arriba una setmana després de la signatura de l’AENC, el qual ha facilitat l’acord en el conveni provincial.

CCOO fem una valoració positiva del preacord, perquè permetrà als treballadors i treballadores del sector tornar a recuperar poder adquisitiu després d’anys sense augments salarials importants. Fruit de la situació de bloqueig del conveni estatal, durant els anys 2014 a 2017 els salaris únicament es van incrementar un 1%.

Les parts signants esperen que la signatura d’aquest acord ajudi al desbloqueig del conveni estatal, sense un marc de negociació des de fa 4 anys. Alhora, des de la Federació de Construcció i Serveis de CCOO esperem que aquest acord serveixi per desbloquejar les negociacions a la resta de convenis provincials a Catalunya (Barcelona, Tarragona i Lleida), on les posicions de la patronal es troben molt allunyades d’establir increments salarials que permetin recuperar poder adquisitiu als treballadors del sector.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 9 de juliol de 2018