CCOO denuncia les males condicions laborals al Parc de Bombers d’Olot

Sense aigua calenta ni calefacció

Des de l’Agrupació de Bombers de la Generalitat de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya, volem denunciar les males condicions laborals que es donen al centre de treball del Parc de Bombers d’Olot, dins la regió de Girona. Des del dia 23 de febrer el parc es troba sense aigua calenta ni calefacció.

El Parc de Bombers d’Olot està format per uns 45 bombers, que es reparteixen durant tot l’any per donar cobertura a Olot i la Garrotxa, així com també a actuacions especials i rescats de muntanya (GRAE).

Durant els darrers episodis de fred i neu, els bombers han hagut de desplaçar-se fora del parc per dutxar-se i fins avui s’escalfen amb calefactors elèctrics que són insuficients per escalfar una superfície d’uns 1.200 m².

Després d’uns dies sense aigua calenta, l’empresa actual del manteniment dels parcs, Ilerfred/Climasip, ha posat un petit calefactor provisional d’aigua calenta, però no és suficient per a tota la plantilla i els litres que dona el calefactor es perden escalfant les canonades, ja que és una instal·lació industrial.

El Parc de Bombers d’Olot es va inaugurar l’estiu del 2015, però ja arrossega un llarg historial d’avaries. El passat 9 de febrer, sense anar més lluny, uns problemes a les canonades van deixar la cuina inutilitzada durant 5 dies, i encara avui la reparació està per acabar, ja que encara queden les canonades a la vista i el pladur per posar.

Altres parcs, com Rubí o Maçanet de la Selva, han tingut recentment problemes amb l’aigua calenta sanitària. Al parc de Rubí es va instal·lar fa dos mesos una caldera nova després d’uns dies sense aigua calenta; des de llavors el servei de manteniment ja ha hagut de tornar tres cops per solucionar avaries.

CCOO exigeix posar remei a aquesta situació per tal que els bombers tinguin les millors condicions de treball.

Barcelona, 5 de març de 2018