CCOO convoca concentracions davant Clarel arreu de Catalunya i de l’Estat per denunciar les condicions precàries de treball

Noves denúncies contra Clarel de Girona, Lleida i Tarragona a la Inspecció de Treball #CLARELensOFEGA

Demà dimarts, 17 d’octubre, de 12.00 hores a 12.30 hores, CCOO ha convocat a Catalunya i a l’Estat concentracions de treballadors i treballadores davant les botigues de Clarel (pertanyent al Grup Dia, abans Schlecker) per denunciar les pèssimes condicions de treball. Les concentracions de Girona, Lleida i Tarragona acabaran a les respectives oficines d’Inspecció de Treball per denunciar càrregues de treball excessives i incompliment dels horaris, amb la qual cosa s’ampliaran les denúncies que CCOO ja ha interposat a Barcelona.

Amb el lema “Clarel ens ofega, volem un treball digne”, CCOO a Clarel des de juliol està realitzant una campanya informativa i d’acció, amb concentracions, mentre la direcció de l’empresa no canviï la seva pràctica laboral. A Barcelona es va realitzar una primera concentració el passat 19 de setembre davant tres botigues de la ciutat i ja ha interposat diverses denúncies davant la Inspecció de Treball per les pèssimes condicions laborals i inacceptables conseqüències per a les treballadores i treballadors de les botigues.

Clarel retalla hores de treball de manera temerària, no cobreix les necessitats de servei, cosa que fa perillar l’adequat funcionament dels punts de venda, botigues que queden cobertes per una sola persona. CCOO exigeix a l’empresa que erradiqui aquesta situació posant més personal i destini més hores per evitar l’alta pressió i les inadequades càrregues de treball que estan costant la salut al personal.

Alhora, per a CCOO és imprescindible millorar les condicions de treball per al conjunt de la plantilla, ja per si mateixes precàries, en el sentit que la gran majoria percep un salari entorn dels 400 euros mensuals a causa de la massiva contractació a temps parcial.

En les recents eleccions sindicals realitzades a les botigues de Barcelona, CCOO ha obtingut un ampli suport i ha aconseguit 16 representants de les 23 persones que van ser escollides.

Demà dimarts, 17 d’octubre, de 12.00 hores a 12.30 hores, es realitzaran concentracions a Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona davant les següents botigues:

BARCELONA: av. Meridiana, 194
GIRONA: ctra. de Barcelona, 34
LLEIDA: c. Pi i Margall, 10
TARRAGONA: plaça de la Font, 33

En finalitzar les concentracions s’interposarà la corresponent denúncia a la Inspecció de Treball de Girona, Lleida i Tarragona, seguint el que es va fer a Barcelona el passat mes de setembre.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 16 d’octubre de 2017