CCOO torna a denunciar problemes de seguretat a l’Aeroport de Girona – Costa Brava

Fa massa temps que l’Aeroport de Girona pateix els efectes de la crisi, sobretot en  matèria de seguretat. Aquesta situació ha estat denunciada per CCOO a la direcció, a AENA i als mitjans de comunicació en diverses ocasions , sense que es prenguin les mesures correctores corresponents.

Podríem fer una llarga llista dels fets que avalen aquesta situació, serveixi com a exemple que als bombers se’ls obliga a anar a fer practiques, abandonant els seus llocs de treball, mentre l’aeroport està operatiu, cosa que el deixa sense l’atenció necessària per la categoria  i  grandària d’alguns avions; que, de vegades, hi ha bombers que han de fer 30 hores seguides de servei; que en ocasions l’aeroport es queda descobert durant hores, això provoca passar a categoria 5  i que algun vol de Ryanair es quedi fora; que hi ha torns en els quals només hi ha algun bomber de nova incorporació, que no té el curs bàsic, cosa que el posa en  perill a ell  i als seus companys.

Segons el pacte amb l’empresa sempre hi ha d’haver dos senyalers, però aquest pacte s’incomplex, ja que moltes vegades no es cobreixen els llocs i s’han de deixar de fer altres tasques necessàries per al bon funcionament de l’aeroport.

Entenem que la direcció ha de preocupar-se més pels problemes de l’aeroport i els seus treballadors i menys de mantenir una estructura, que al nostre entendre està sobredimensionada.