Rebuig al preacord a Nylstar

Empitjorament de la situació d’aturada de la fàbrica de Blanes

CCOO rebutgem el preacord assolit ahir dimarts 2 d’agost entre UGT i l’empresa Nylstar perquè no garanteix el canvi de la Direcció actual ni garanties d’inversió per l’actual propietari. L’acord en realitat el que facilita és temps a l’actual responsable de la situació que pateixen els treballadors de Nylstar per seguir empitjorant la situació d’aturada de la producció i pèrdua de clients. Tampoc l’acord garanteix el cobrament de les indemnitzacions ni dels salaris.

CCOO no vol ser còmplice ni sindicalment ni jurídicament d’aquesta situació ni dels possibles esdeveniments futurs si segueix gestionant l’empresa l’actual propietari.

Així mateix també qüestionem i critiquem la passivitat de la Generalitat respecte la gestió realitzada per l’Institut Català de Finances (ICF), en no haver reclamat i instat concurs amb motiu de l’impagament del préstec que li va concedir a l’empresa l’any 2011, del qual té pendent de retornar 3.241.851 milions d’euros d’un total de 4 milions. Amb la presentació del preconcurs el dia 15 de juliol per part de l’empresa, aquesta ha evitat durant 3 mesos que la Generalitat i altres creditors poguessin instar concurs necessari i així apartar de la Direcció l’actual propietari.

CCOO estem, seguirem i continuarem treballant i realitzarem totes les gestions legals, jurídiques i sindicals per exigir les màximes responsabilitats al responsable de la situació que estan patint els treballadors i treballadores de Nylstar.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 3 d’agost de 2016