Valoració de les dades de l'IPC de gener de 2020

CCOO de Catalunya reclama pressupostos per transitar cap a una societat més cohesionada i reforçar un teixit econòmic d'alt valor afegit

Foto Les dades de l’IPC del mes de gener ens situen davant un escenari de creixement de la inflació moderat, tant a Catalunya com en l'àmbit de l’Estat. Aquest escenari presenta oportunitats per al creixement econòmic a través de l’estímul de la demanda interna, ja sigui a través del consum domèstic, de la inversió privada, com de la inversió pública. Aquesta despesa pública haurà de ser vehiculada necessàriament a través d’uns nous pressupostos que tinguin caràcter social i apostin per l’enfortiment d’un teixit productiu d’alt valor afegit.

A Catalunya l’IPC interanual es situa en l’1,2 %, tres dècimes per sobre del mes anterior i situat una dècima per sobre de l’indicador estatal, que és de l’1,1 %.

En termes interanuals destaquem l’increment de productes bàsics com ara el transport, que s’ha encarit un 4,1 %, o els aliments i begudes no alcohòliques, que han incrementat els seus preus en un 2,1 %. A més distància, augmenten preus, en relació amb el mateix mes de l’any anterior, l’ensenyament (1,2 %) i el vestit i calçat (1,1 %).

La variació de preus experimentada a Catalunya en relació amb el mes passat és de  menys 1,0 %. El grup de productes que més ha contribuït a aquesta lleu reducció de preus és, amb molta diferència, el vestit i calçat, que ha disminuït preus respecte al mes passat de desembre en un 15,3 %, a causa de l’inici de la campanya de rebaixes d’hivern.

Feu clic per veure el comunicat de valoració de l'IPC de gener del 2020.
14/02/2020