CCOO denuncia que Gate Gourmet vol deixar sense garanties ni drets laborals la meitat de la seva plantilla

Subrogació de treballadors i treballadores a l’empresa Newrest

L’empresa Gate Gourmet Spain, SL, amb seu al Prat de Llobregat i amb quasi 120 persones treballadores, presta serveis de càtering aeri a l’aeroport de Barcelona.

Recentment, i fruit de la pèrdua del seu major client (Vueling), la direcció de Gate ha estat mantenint reunions amb el comitè d’empresa per tractar una suposada cessió de persones treballadores (el 50 % de la plantilla actual) cap a la nova empresa que gestionarà el client: Newrest Servair, SL.

La direcció de Gate Gourmet entén l’obligació de Newrest d’assumir la subrogació d’aquestes persones basant-se en una interpretació molt qüestionable del Acuerdo Laboral Estatal de Hotelería” (ALEH), que Newrest no comparteix.

CCOO ha manifestat, en diverses reunions a Gate Gourmet, que pressuposar una subrogació sense que Newrest reconegui la seva obligació deixaria més de 50 persones sense drets ni garanties, ni laborals ni indemnitzatòries, i les abocaria a afrontar llargs processos judicials per rescabalar els seus drets.

CCOO no serem partícips de cap mesura que no doni garanties a la plantilla, o bé de continuïtat laboral o bé d’indemnitzacions i prestació d’atur. Un cop més, és la classe treballadora la perjudicada per la forta competència entre empreses dels sectors (Vueling no està exempta de responsabilitat ) on tot s’hi val per abaratir costos i augmentar els marges econòmics empresarials.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 21 de gener de 2020