Mesures per a garantir la igualtat entre dones i homes davant el Brexit

El consell de ministres ha aprovat diversos esborranys d’RDL referits a mesures urgents per a garantir la igualtat entre dones i homes i un altre de mesures de contingència davant la sortida del Regne Unit de la Unió Europea, el denominat Brexit.

L’Àrea Pública ja ha realitzat una primera valoració sobre l’impacte que té en les Administracions Públiques el primer i sobre el segon, una estimació d’urgència del moment, el text del Govern estableix un escenari de mesures de reciprocitat entre Espanya i Regne Unit, dins del que s’estimen com a mesures de contingència de conjuntura, que deixen en l’aire la situació d’un important nombre de treballadors i treballadores, els interessos laborals de les quals i socials són representats per les organitzacions sindicals, que ni han estat consultades pel Govern, ni han pogut fer les aportacions corresponents en la fase d’elaboració, tornant a resoldre el Govern temis de la màxima rellevància laboral sense atendre la configuració d’una opinió sindical, directament coneixedora de problemes que en el macro s’escapen.

Existeixen a més nombroses qüestions que no s’aborden des d’un punt de vista integral, com succeeix amb les qüestions relatives al transport aeri, al transport per carretera i al passatge de viatgers. A més, queden incògnites sense resoldre relatives a la gent de mar i l’afectació de nombroses empreses.

El Brexit no pot ser abordat exclusivament amb mesures administratives, requereix d’una informació permanent a la societat, especialment a les empreses i treballadors afectats, amb l’establiment d’una estratègia de país, tal com que venim reclamant.

En definitiva, una pròrroga que estimem insuficient donat l’abast econòmic i la magnitud que un Brexit sense acord tindrà per a la ciutadania i per a la classe treballadora en el seu conjunt.

FSC-CCOO està en permanent relació amb les organitzacions sindicals del Regne Unit i d’altres països, intercanviant informació i propostes, de cara a definir una estratègia comuna a un problema que afecta a la immensa majoria de les treballadores i treballadors dels nostres països.