CCOO i el sindicalisme europeu insten els treballadors i treballadores a votar a les eleccions europees

Els 90 sindicats afiliats a la CES, que representen 45 milions de persones treballadores a Europa, presenten avui el seu programa per a les eleccions europees: “Una Europa més justa per als treballadors i treballadores“, basat en:

Democràcia i justícia social

Ocupacions de qualitat i salaris més alts

Transicions socialment justes a una economia baixa en carboni i digital.

Que el projecte europeu es consolidi o que s’afebleixi la cooperació europea construïda durant aquests anys depèn de la composició del Parlament Europeu. Perquè les ferides que ha deixat la crisi sobre els treballadors i treballadores són profundes, però el canvi és possible i Europa pot ser l’eina per al progrés social. Per això és necessari un nou contracte social per a Europa que ofereixi oportunitats reals per a tota la ciutadania europea.

La democràcia a Europa està en risc a causa dels extremistes, els euroescèptics, l’extrema dreta i el feixisme racista, xenòfob, masclista i ultranacionalista. Més Europa, però més social i solidària, és l’única solució possible.

Entre les propostes específiques de CCOO i la CES destaquen:

La necessitat de noves polítiques econòmiques per impulsar el creixement inclusiu.

El Pilar Europeu de Drets Socials ha d’implementar-se plenament de manera imminent, per fer-ho és necessari que es doti d’un pressupost suficient i que la normativa de caràcter social i laboral europea de desenvolupament d’aquest tingui caràcter vinculant per a tots els estats membres, de la mateixa manera que la legislació econòmica i monetària comunitària.

Garantir que el treball del mateix valor es pagui d’igual manera a tot Europa, en tots els sectors i per a dones i homes.

Una transició cap a una economia baixa en carboni i digital que no deixi ningú enrere, la qual cosa ha d’incloure una nova política industrial de la Unió Europea que generi nous llocs de treball i oportunitats.