Finalitza la negociació del ERE en Vodafone

No fa falta recordar la proposta inicial de l’empresa 1.200 acomiadaments i 33 dies d’indemnització amb límit de 20 mensualitats i sense voluntarietat, a la proposta final de l’empresa amb 200 acomiadaments menys, augment sense percentatges de la voluntarietat, un paquet de prejubilacions, 50 dies d’indemnització amb límit de 33 mensualitats.

Per a CCOO no era la solució que volíem. És la proposta final de Vodafone al tancament dels escassos 30 dies de negociació marcats per l’última reforma laboral. Sense el vostre suport i la ferma posició en la taula de CCOO mantinguda fins a l’últim moment, aquesta proposta final seria molt pitjor en la voluntarietat real i en les condicions econòmiques i socials. Al mateix temps amb les contundents mobilitzacions, promogudes i liderades sempre per CCOO, s’ha aconseguit que altres sindicats mantinguessin, més temps que en ocasions anteriors, el pols amb l’empresa.

En el dia d’avui i al llarg del període de negociació, CCOO s’ha reunit amb la Direcció General de Treball, amb el secretari d’Estat per a l’Avanç Digital, promovent la creació un marc de diàleg institucional, en la qual instem a totes les operadores de telecomunicacions a crear un observatori sobre evolució del mercat on, amb participació de la representació de les i els treballadors, s’estableixin regles de competència lleial, que regulin el sector evitant que amb excuses com el regulador, el mercat o la competència repercuteixin en les plantilles amb mesures traumàtiques com els ERE realitzats en Vodafone.

Després d’aquesta experiència d’acomiadaments i reajustaments de plantilla en Vodafone, instem que prengui la iniciativa en aquesta proposta. Estem parlant d’una multinacional que està entre les primeres del mercat espanyol, i pensem que ha d’aprofitar l’oferiment dels ministeris d’Indústria i d’Ocupació a col·laborar en aquesta iniciativa, promoguda des de CCOO.