FSC-CCOO exigeix una major implicació del Govern en la defensa de l’ocupació afectada pel Brexit

Per a la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO, la decisió del Regne Unit d’abandonar la Unió Europea és una mala notícia per a les treballadores i treballadors, afectats per les preses de decisió que una sortida brusca puguin tenir. Per això mostra la seva preocupació per les conseqüències que aquestes circumstàncies puguin tenir per a la classe treballadora.

“El Govern no pot acontentar-se amb actuacions administratives. Ha de donar la cara i mantenir oberts tots els llits d’informació, participació i resolució sobre un greu problema que cal enfrontar amb estratègia de país, la qual cosa implica obligatòriament les organitzacions sindicals, a tots els àmbits de les Administracions, a les empreses i al conjunt de la població”, afirma FSC-CCOO.

El Brexit afecta concretament a activitats de l’àmbit de FSC-CCOO i incidirà en qüestions com els drets d’autor i serveis de comunicació audiovisual; el reconeixement de les qualificacions professionals; els certificats de competència professional per a transportistes per carretera i gestors de transport, el transport internacional de viatgers efectuat amb autocars i autobusos; la pesca extractiva, la seva explotació i comercialització; i les relacionades amb les companyies aèries, amb especial incidència en el Grup IAG, matriu d’Ibèria.

A tothom del treball l’afecten les normes en matèria d’informació i consulta de les i els treballadors a escala trasnacional, situació que pot afectar l’obligació de les direccions matrius de les companyies d’iniciar les negociacions per a la constitució d’un comitè d’empresa europeu o d’un procediment d’informació i consulta.

FSC-CCOO fa una crida a totes les seves organitzacions a treballar conjuntament per la solució favorable als interessos de treballadores i treballadors en aquests moments d’incertesa, al mateix temps que reforçarà totes les accions que s’adoptin de forma conjunta per les organitzacions sindicals que actuen en l’àmbit espanyol i internacional.