CCOO denuncia les precàries condicions de treball de la Guàrdia Municipal de l’Ajuntament de Collbató

Mala organització i estructuració del servei

Des de la Secretaria del Sector Públic de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO del Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf, denunciem la manca de voluntat per part de l’equip de govern de l’Ajuntament de Collbató per solucionar la problemàtica de seguretat i salut laboral, que afecta greument els empleats i empleades del col·lectiu de la Guàrdia Municipal. Aquesta situació està provocant, entre d’altres conseqüències, que des de fa mesos diversos empleats i empleades del col·lectiu estiguin en situació de baixa mèdica.

Aquesta situació ve provocada per la mala organització i estructuració del servei, sota la direcció d’un cap de servei que no ha superat cap procés selectiu per ocupar aquest lloc de responsabilitat, i per l’alcalde, que no ha fet cas a la situació de malestar i afectació a la salut del personal. Les instal·lacions d’aquest servei presenten deficiències importants com l’afectació per tèrmits, cadires en mal estat, etc.

Així mateix, considerem greu la pressió que el col·lectiu està rebent per realitzar tasques de responsabilitat superior com és la seguretat ciutadana, pròpies dels cossos de la Policia Local quan ells no en formen part, que sovint s’assumeixen sense les suficients garanties legals.

Tot plegat ha provocat al municipi de Collbató un increment de robatoris, i el conseqüent augment de la inseguretat ciutadana i del risc al qual es veuen exposats els efectius actuants.

Instem l’alcalde i el seu equip de govern a solucionar la problemàtica que afecta al personal de la Guàrdia Municipal de Collbató al més aviat possible.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 de febrer de 2019