CCOO insta el Govern a desenvolupar el projecte estratègic per a Correos i a evitar l’aturada de decisions davant l’escenari electoral

CCOO, sindicat majoritari a Correos, davant la recent convocatòria electoral no pot fer oblidar la seva causa directa, el rebuig a un projecte de pressupostos generals de l’Estat (PGE) per al 2019 d’indubtable contingut social, de recuperació de drets per a la ciutadania i de millora dels serveis públics que, en el cas de Correos, implicava un increment de 30 milions d’euros per al servei postal universal que ara es queden en el camí.

A més del bloqueig de mesures molt concretes contingudes en els PGE-2019, en el general i també en el que toca a Correos, el ja conegut calendari electoral dels pròxims mesos, amb eleccions generals el 28 d’abril i autonòmiques, locals i europees el 26 de maig, podria abocar a un període prolongat de gairebé mig any fins a la formació del nou Govern, que per a CCOO hauria de ser un espai per tirar endavant els compromisos adquirits amb la ciutadania i les treballadores i els treballadors, i també a Correos.

Les prioritats per a Correos: pla de prestació del servei postal universal, Pla estratègic i Acord laboral 2018-2020.

Així, davant el rebuig del projecte de PGE-2019 i la pròrroga dels anteriors, que preveien un finançament retallat en 60 milions per al servei postal públic, per al sindicat resulta prioritari que “el Govern posi voluntat política per accelerar els tràmits del pla de prestació del servei postal universal, que ha de dotar d’un sistema de finançament estable a Correos després de 20 anys sense comptar amb aquest per a la prestació un servei públic deficitari”.

A més, CCOO considera que s’ha d’assentar, mitjançant un pla estratègic i d’internacionalització, el desenvolupament integral de les mesures d’expansió i diversificació empresarial anunciades pel mateix president de Correos, per caminar cap a un model d’operador logístic internacional que situï a l’empresa postal pública a l’altura dels principals operadors europeus.

Finalment, el sindicat ha subratllat els compromisos que, en matèria laboral, preveu l’Acord 2018-2020 signat el desembre passat, amb mesures en matèria d’estabilització d’ocupació —incorporació de 2.295 ocupacions fixes l’1 de març, i convocatòria d’uns altres 4.055 el 2019—, de recuperació salarial, de carrera professional o de jubilacions parcials, entre altres, que no poden veure’s alentits pel calendari electoral.

Per a CCOO, la convocatòria electoral no pot implicar la paralització, per a un període que podria arribar a l’estiu, fins a la conformació d’un nou Govern, de les decisions postals que el Govern i Correos han compromès amb la ciutadania i les persones treballadores.