Nou número de la revista PERSPECTIVA: Repartiment del treball en marc de nou paradigma

Estem davant un nou paradigma que modifica i modificarà totes les esferes de les nostres vides, i per descomptat del món del treball.

Quins treballs, com es repartiran, quins sectors creixeran, com ens afecta a l’organització sindical? Són preguntes que hem de formular-nos per analitzar i ser capaces de generar propostes d’actuació. De poc serveix un debat intel·lectual, excepte per reconfortar-nos algunes persones, si no som capaços de tenir propostes per a la nostra acció sindical, immediata i futura, i per implementar actuacions que modifiquin positivament la nostra organització.

La professora Galdón planteja, al final del seu article, alguns reptes: repensar processos interns, ampliar reivindicacions, ampliar capacitats tècniques, desenvolupar diagnòstics i agendes tecnològiques pròpies, així com l’elaboració d’un programa social del sindicalisme.

Aquests són deures que hem d’afrontar, al costat de molts altres més que s’apunten en la resta d’articles, sent urgent escometre aquells elements que han de formar part, JA, del conjunt de propostes per afrontar la negociació col·lectiva i l’acció del sindicat.

Als elements aquí plantejats hem d’afegir una qüestió, al meu parer crucial: treballar per aconseguir l’objectiu de controlar democràticament l’economia i l’empresa per part dels treballadors i les treballadores, amb fórmules de cogestió, i en el cas de les administracions fins i tot d’autogestió.

En el seu conjunt aquest número planteja diferents reptes, que si bé estan molt emmarcats en l’àmbit d’actuació federal, són perfectament extrapolables a l’àmbit confederal.

El debat continua, no es clausura: analitzar, pensar, debatre, elaborar i actuar per transformar aquesta societat que ens ha tocat viure.

Articles del nou número:

CCOO, ETUI i la Fundació Eticas col·laboren per abordar el paper dels sindicats davant dels reptes tecnològics
El temps de treball

El treball que irromprà

Les cures en la societat tecnològica

La demanda de serveis de cures necessitarà més persones

Com impacta la tecnologia en les administracions públiques?

Mobilitat sostenible: com, quan i per a què ens movem?

Joves i treball en l’era digital

Oportunitats i desafiaments de les noves tecnologies en el periodisme