CCOO presenta recurs davant la delegada del Govern central a Catalunya per incompliment de l’Acord d’horaris especials de la Inspecció de Sanitat Exterior

Cos d’inspectors que depèn de la Delegació de Govern

El Sector de l’Administració General de l’Estat de la Federació de Serveis a la Ciutadania (FSC) de CCOO de Catalunya ha presentat recurs d’alçada, davant la Delegació del Govern central a Catalunya, ja que la mateixa delegada del Govern ha firmat una resolució que modifica els horaris especials dels inspectors i inspectores i ajudants d’Inspecció de Sanitat Exterior, funcionaris i funcionàries de la Delegació del Govern que treballen al Port de Barcelona i a l’Aeroport Josep Tarradellas.

Aquesta resolució vulnera l’Acord d’horaris especials firmat l’any 2007 entre el Ministeri d’Administracions Públiques, el Ministeri de Sanitat i Consum, el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació i l’organització sindical CCOO, així com infringeix l’Estatut de l’empleat públic pel que fa a la negociació obligada de calendaris laborals i altres horaris sempre que aquests afectin a les condicions laborals del personal.

L’Acord d’horaris especials preveu que cada Delegació del Govern ha d’establir -prèvia negociació amb les organitzacions sindicals- els horaris especials d’aquest personal, ja que afecten directament les condicions laborals, com la conciliació laboral i personal, pel fet que aquests horaris inclouen realitzar el treball de forma presencial i també amb disponibilitat a les tardes, dissabtes, diumenges i festius.

CCOO denunciem en aquest recurs la manca de diàleg i negociació que manté la Delegació del Govern a Catalunya i reclamem que es dicti revocació de la resolució.

CCOO, a més, davant d’aquestes actuacions unilaterals de l’Administració, sempre seguirem actuant quan es vulnerin els drets laborals dels treballadors i treballadores de la Inspecció de Sanitat Exterior.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 17 de gener de 2019