Renfe incompleix els serveis mínims en la vaga d’interventors

El Sector Ferroviari de CCOO denuncia que Renfe està incomplint els serveis mínims que el Ministeri va imposar per a la vaga d’interventors en ruta que s’està duent a terme aquest divendres, 14 de desembre.

Segons CCOO, sindicat convocant de la vaga, Renfe va proposar uns serveis mínims molt alts, d’entorn del 78% durant tota la jornada de vaga. Aquests serveis mínims, que no comptaven amb el suport de CCOO, estan sent fins i tot incomplits per l’empresa, que està traient més trens dels que marcaven els serveis mínims sense comptar amb interventors a bord.

CCOO ja està valorant amb els seus serveis jurídics emprendre accions legals contra Renfe per l’incompliment flagrant i manifest d’uns serveis mínims que la mateixa empresa va imposar.

Malgrat això, des del Sector Ferroviari de CCOO, quantifiquen el suport de la vaga en el conjunt de l’Estat entorn del 75%.

Aquesta vaga és la primera dins d’un calendari de mobilitzacions amb el qual el Sector Ferroviari de CCOO vol denunciar, entre altres temes, la contínua disminució de les plantilles en Renfe i Adif i exigir la posada en marxa d’un pla pluriennal de recursos humans que permeti la renovació, rejoveniment i el reequilibri de gènere en els llocs de treball de totes dues empreses públiques, on les dones a penes representen un 13% de la plantilla.

Després d’aquesta vaga d’interventors i interventores en ruta el sindicat ha convocat dues jornades de vaga en Adif i Renfe per als dies 21 de desembre de 2018 i 7 de gener de 2019.