CCOO celebra l’aprovació de la jubilació anticipada de les policies locals

Hem guanyat. És un èxit de les Policies Locals

CCOO es felicita i congratula per l’aprovació aquest matí en el Consell de Ministres del tan esperat Reial decret llei d’anticipació de l’edat de jubilació de les policies locals d’Espanya. Un punt i seguit a una reivindicació històrica que aquest sindicat ha abanderat des de fa més d’una dècada i amb la qual ha buscat un rejoveniment de les plantilles policials de tot el país,  a fi de poder seguir prestant un servei públic de seguretat en les millors condicions per a la ciutadania.

Amb l’aprovació d’aquest marc legal es dona resposta a una demanda àmpliament exigida per tota la representació de la classe treballadora en general, i per CCOO en particular. Amb aquesta mesura s’obre la porta al fet que les entitats locals aprovin i convoquin noves ofertes públiques d’ocupació per a la integració de dones i homes que desitgin fer del servei públic de seguretat la seva professió. Actualment hi ha prop de 70.000 policies locals, dels quals 3.200 tenen més de 60 anys i 4.000 tenen entre 55 i 60 anys.

Segons CCOO, han estat molts els obstacles que s’han hagut de salvar en aquest llarg periple que avui toca a la seva fi. Obstacles de tota mena i condició que s’han demorat injustificadament en el temps, però que finalment han tingut un efecte positiu per donar l’última empenta després del dictamen positiu emès pel Consell d’Estat.

No obstant això, i malgrat la lògica satisfacció després de l’èxit, la Federació de Serveis a la Ciutadania de CCOO no s’oblida que encara queden altres policies a l’Estat que no tenen reconeguda l’anticipació de l’edat de jubilació. Aquest sindicat porta anys  demanant als responsables polítics que s’inclogui les policies autonòmiques en el mateix expedient que a les locals, ja que és de justícia que les unes i les altres puguin compartir les mateixes reivindicacions i drets. No obstant això aquesta fusió no ha pogut ser. Per això, i amb més afany si és possible, des de les CCOO es continua treballant perquè els expedients administratius de la Policia Foral, Mossos d’Esquadra i Cos General de Canàries culminin al més aviat possible i, de la mateixa manera que en el cas de les policies locals, s’aprovin els seus corresponents reials decrets reguladors de les seves jubilacions.

D’altra banda, des de CCOO s’inicia avui una campanya informativa, divulgativa i d’assessorament perquè la seva afiliació estigui al corrent de tots els detalls que suposen l’accés a l’anticipació de l’edat de jubilació. Una campanya que pretén donar resposta a quants dubtes puguin sorgir entre els policies i les policies de tot el territori i pel que s’ha creat un Gabinet de Seguretat Social al que podrà accedir l’afiliació a través de l’adreça: [email protected]

Finalment CCOO vol agrair el treball realitzat per l’equip que ha estat al capdavant tots aquests anys i que ha estat encapçalat per una dona policia, Manuela Oliva, l’única de tota la representació de tots els sindicats que han format part de les diferents plataformes reivindicatives. La seva tenacitat, treball, implicació i passió pel que fa, ha tingut avui la millor de les recompenses.