Denunciats els convenis col·lectius d’Adif-Adif AV i el Grup Renfe

Atès que la vigència dels convenis col·lectius d’Adif-Adif AV i Grup Renfe acaba el proper 31 de desembre, els Comitès Generals d’Empresa de les dues entitats, reunits avui, 24 d’octubre, han acordat per unanimitat denunciar i promoure la negociació d’un nou conveni col·lectiu en ambdues empreses, a més han estat autoritzats els presidents d’aquests comitès perquè gestionin la comunicació d’aquesta denúncia a les empreses ia la Direcció General d’Ocupació, tal com estableix l’article 86 del Reial Decret Legislatiu 1/1995 de 24 de març, així com l’acordat en la Clàusula 2ª de tots dos convenis.

A partir d’aquest moment es posa en marxa un procés que ens portarà a constituir les comissions negociadores en ambdues empreses i posar sobre la taula totes les reivindicacions que des de CCOO considerem justes per a les i els companys d’Adif, Adif A.V. i el Grup Empresarial Renfe.

La nostra plataforma de conveni estarà constituïda per demandes que ja venim exposant en assemblees, comunicats, etc., i que fonamentalment són el creixement de l’ocupació de qualitat amb condicions d’ingrés justes, la recuperació salarial i la millora de les condicions laborals.

Des de CCOO considerem que, no només ha arribat el moment de recuperar els drets i condicions laborals que hem anat perdent amb l’excusa de la crisi, sinó que a més ara toca aconseguir millores exigint un repartiment just del creixement econòmic actual.

És el moment de desenvolupar els temes pendents de l’II Acord per a la Millora de l’Ocupació Pública i Condicions de Treball, entre ells la negociació de l’aplicació de la jornada de 37 hores i mitja setmanals, sense perdre de vista que el nostre horitzó se situa en les 35 hores.

En paral·lel al procés negociador que ara s’obre, no descartem iniciar mobilitzacions, si cal, per a canalitzar altres assumptes que també preocupen i ocupen a les i els treballadors de les dues empreses atès que els incompliments de les normes i acords són cada dia més abundants : taxes de reposició, mobilitat, externalitzacions de càrregues de treball, jubilació parcial, incompliments en l’abonament de les variables, retard en la signatura del contracte per a la prestació dels serveis considerats Obligacions de Servei Públic (OSP) per part de Renfe, etc .