CCOO convoca mobilitzacions contra la paralització del Decret per la jubilació anticipada dels policies locals

Concentracions davant de les Delegacions i Subdelegacions de Govern els divendres 23 de març, 6 i 20 d’abril, d’11.00 hores a 12.00 hores

CCOO, juntament amb la resta de sindicats integrants de la Plataforma Nacional per l’Avançament de l’Edat de Jubilació dels Policies Locals, ha programat un sèrie de mobilitzacions d’una hora, davant les Delegacions i Subdelegacions de Govern de les diferents províncies, per l’incompliment de la promesa feta pel Govern central d’aprovar el Decret que permetrà l’avançament de l’edat de jubilació dels policies locals.

Ara ja fa quatre anys de l’anunci, en roda de premsa a Valladolid, de la posada en marxa de la campanya reivindicant l’avançament de l’edat de jubilació dels policies locals. Després de tota la feina feta durant aquest temps, ens trobem amb una nova paralització dels tràmits formals que s’han de portar a terme per l’aprovació del Decret, tot i que des del propi Govern ja s’ha determinat que es compleixen tots els requisits legals per poder establir els coeficients reductors que permeten l’avançament de l’edat de jubilació dels policies locals, d’haver obtingut el vistiplau per part de la Seguretat Social, que ha fixat les corresponents recàrregues que s’han aplicar en les cotitzacions perquè aquesta mesura no suposi cap esforç pressupostari a la Seguretat Social i de comptar amb el suport explícit de la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP).

El procés porta paralitzat des de fa sis mesos a l’espera de que el Ministre d’Hisenda, que dirigeix el senyor Montoro, faci l’informe preceptiu, com a pas previ a remetre l’expedient al Consejo de Estado perquè faci el corresponent informe, tots ells tràmits previs a l’aprovació per part del Consejo de Ministros.

El passat 7 de febrer va tenir lloc una reunió al Congrés dels Diputats entre els membres de la Plataforma i representants del Govern, entre els quals hi era present el secretari d’Estat de Seguretat Social, Tomás Burgos, i en ella se’ns va informar que en el termini de 15 o 20 dies estaria enllestit l’informe del Ministeri d’Hisenda. Ha transcorregut ja un mes des del compromís fet i encara restem esperant la remissió d’aquest informe.

Davant aquest nou incompliment del Govern, els sindicats signants de la plataforma hem acordat iniciar una sèrie de mobilitzacions que consistiran en fer concentracions de policies locals davant les Delegacions i Subdelegacions de Govern de cadascuna de les províncies (a Barcelona al c/Mallorca, 278), els divendres alterns començant el dia 23 de març, 6 i 20 d’abril, d’11.00 hores a 12.00 hores, per exigir al Govern la finalització del procés.

Barcelona, 13 de març de 2018