Cessió il·legal de treballadors i treballadores a l’Ajuntament de Barcelona: resolució favorable a CCOO

El passat 16 de març del 2016, CCOO va interposar una denúncia a la Inspecció de Treball per cessió il·legal de treballadors, al Departament de Recepció i Missatgeria de la plaça de Sant Miquel. El 7 de juliol d’enguany la Inspecció de Treball ens va donar la raó.


Inspecció de Treball ha resolt que hi ha tres treballadors en situació de cessió il·legal a la seu de l’Ajuntament i ha sancionat l’Administració econòmicament, donant l’opció als tres treballadors a ser contractats directament per l’Ajuntament.


I què ha fet l’Ajuntament? Fer al·legacions contra el Departament de Treball… Vergonyós…Si hi ha una resolució d’Inspecció de Treball, per què no l’acata i en canvi municipalitza altres serveis? Quin criteri segueix l’Ajuntament en la reversió de serveis públics?


Fa molts anys que l’Ajuntament externalitza amb nocturnitat i sibil·linament diversos serveis. En el cas del servei de consergeria als edificis municipals, des de CCOO fa anys que ho denunciem i, pel que veiem, l’actual Govern municipal, “El del canvi! El de la municipalització!”, pretén continuar externalitzant aquest servei, contractant empreses que tenen els seus treballadors en condicions precàries com: salaris per sota dels 800 euros, no gaudir de permisos, no gaudir de pauses durant la jornada, etc.


Des de CCOO ens hem personat com a part i estem fent un seguiment acurat del procés; no dubtarem a prendre totes les mesures que creiem necessàries per parar l’externalització d’aquest servei i de tots els altres, i per protegir els treballadors i les treballadores que han estat objecte d’aquesta cessió il·legal.