CCOO no signa el conveni col·lectiu de l’ONCE

La negociació del conveni ha arribat a la seva fi, després de gairebé un mes de reunions de la comissió negociadora, i les parts signants han subscrit un conveni de transició, en el qual no es recupera cap dels drets perduts en convenis anteriors.

“Després del tancament realitzat la setmana passada pel nostre sindicat, l’ONCE i UTO-UGT s’han afanyat a tancar definitivament el conveni aquesta setmana, potser tement un nou tancament, i la seva signatura, dijous passat, si bé la seva intenció era finalitzar la negociació l’última setmana d’aquest mes “, declaren.

Des de CCOO hem defensat, en el transcurs de la negociació, les reivindicacions traslladades pels treballadors i treballadores, com ara: la desaparició de la doble escala salarial (per la qual molts treballadors i treballadores cobren un salari un 30% inferior), la retirada del canal físic complementari, la recuperació del complement per antiguitat, l’assignació de punts de venda mitjançant concurs, la recuperació del poder adquisitiu dels salaris mitjançant una pujada salarial digna, etc., les quals no han estat assumides per les altres parts.

En el tema econòmic, la pujada salarial pactada per als anys 2017 i 2018 és insuficient (1% per al 2017 i 1,5% per al 2018, i queda pendent de negociació la corresponent als anys 2019 i 2020) i no compensa l’esforç realitzat pels treballadors i treballadores de l’entitat en els últims anys ni la congelació salarial soferta durant els anys de vigència de l’anterior conveni.

Així mateix, la revisió salarial efectuada per aplicació de la clàusula de revisió de la XV Conveni col·lectiu tampoc no compensa la pujada de l’IPC durant la vigència d’aquest, atès que l’1% d’augment salarial pactat no corregeix la pujada del 2,1% que ha experimentat l’IPC des del gener del 2013 al desembre del 2016.

Aquesta és una de les raons per les quals CCOO ha proposat una vigència de dos anys per al conveni, qüestió que tampoc ha estat assumida per l’ONCE i el sindicat UTO-UGT.

CCOO seguirà lluitant per la recuperació dels drets perduts i per la millora de les condicions laborals i salarials d’una plantilla de treballadors i treballadores en la qual un percentatge molt important és de persones amb discapacitat.