CCOO defensarà la recerca d’un projecte empresarial viable i el pagament del deute a la plantilla d’Unipost

CCOO ha tingut coneixement de la presentació, per part d’Unipost, de la sol·licitud d’un concurs de creditors davant el jutjat núm. 7 de Barcelona, a través dels mitjans de comunicació, ja que l’empresa no va informar de res a la reunió celebrada amb els sindicats el passat 10 de juliol, data en la qual, amb tota seguretat, l’empresa, dirigida per una part de la família Raventós, ja tenia coneixement d’una iniciativa que va ocultar als representants sindicals.

En una comunicació dirigida als treballadors i treballadores el 19 de juliol, la direcció de l’empresa ha tornat a tirar pilotes fora culpant tots els actors del mercat (Correus, el marc legal, els organismes reguladors del sector…) d’una situació els responsables de la qual són, com denuncia CCOO des de fa anys, un equip directiu i de gestió obstinat a mantenir un model de negoci inviable, centrat en el monocultiu de la carta en un context de canvi del sector postal caracteritzat pel descens del correu tradicional i per l’increment dels volums de paqueteria que Unipost no ha volgut veure ni acceptar. En la comunicació, la direcció d’Unipost no planteja cap reunió amb les organitzacions sindicals ni fa esment de si l’empresa continuarà pagant a la plantilla la seva nòmina en els propers mesos, inclòs el 50% que deu de la de juny.

CCOO vol insistir que, en aquest llarg procés de progressiu deteriorament d’Unipost, l’empresa, en lloc d’emprendre un pla de viabilitat, ha recorregut, per la via de la imposició, al “sacrifici” dels treballadors i treballadores per mantenir-se a la superfície, amb un deute acumulat de 6 milions d’euros a la plantilla (impagament fins a la data de les pagues extres de desembre del 2016, estiu del 2017 i 60% de la d’estiu del 2016, retard i fraccionament en les nòmines des del 2014 en dues parts i quatre com ha estat produint-se en els últims mesos, continus ERTE, concretament cinc des del 2011). En aquest sentit, el sindicat considera inacceptable que la direcció de l’empresa se’n desentengui completament i culpi la competència o els reguladors davant d’una situació provocada per un equip directiu amb un cicle clarament esgotat.

A partir d’aquest moment, i després de l’obertura de la fase concursal, en la qual el sindicat exercirà el seu paper negociador amb els administradors designats pel jutge, els objectius de CCOO estaran centrats a defensar, en el marc del concurs que gestionarà un administrador imparcial, en primer lloc, per evitar la liquidació de la companyia i, davant la possibilitat d’eventuals compradors de l’empresa, un projecte viable (que el sindicat ha exigit al llarg dels últims anys) per Unipost com a primer operador i major ocupador del sector postal privat del nostre país, amb prop de 2.500 treballadores i treballadors; en segon lloc, el sindicat, que formarà part de la junta de creditors, lluitarà per garantir el cobrament de tot el que es deu a una plantilla que ha patit durant anys incertesa, impagaments i absència de drets per la inacció d’un equip de gestió al més ranci estil empresarial que pensàvem que era de temps passats.