CCOO, UGT i USO anuncien mobilitzacions als aeroports per la creació d’ocupació i la millora en les condicions laborals

CCOO, UGT i USO han comunicat a la direcció de l’empresa que iniciaran una campanya de mobilitzacions d’intensitat creixent, des d’aquesta data fins a l’estiu, si per part de les empreses del grup Aena no s’obre un procés negociador que abordi les necessitats d’ocupació, recuperació de drets laborals, conciliació laboral i familiar i millores salarials, acords a l’evolució econòmica de l’activitat als aeroports.

Després d’anys d’ajust, amb pèrdues substancials d’ocupació i pèrdua de poder adquisitiu, ha arribat el moment que l’empresa abordi aquesta situació, amb propostes d’ocupació i salarials que reverteixin de mica en mica les retallades produïdes.

Per a CCOO, UGT i USO és inadmissible que mentre les empreses del grup generen substanciosos beneficis econòmics, que es transfereixen a mans privades a través del repartiment de dividends i de la política tarifària, els treballadors i treballadores seguim patint la pèrdua de poder adquisitiu i l’augment exponencial de les càrregues de treball que fan que la tasca sigui inassumible.

Per això, les tres organitzacions sindicals més representatives del grup han instat la direcció de l’empresa que presenti un pla d’ocupació sense les limitacions imposades per les taxes de reposició i obri un procés negociador que permeti recuperar els drets laborals retallats unilateralment en els últims anys, així com la recuperació del poder adquisitiu dels salaris.
Els sindicats de la Coordinadora Sindical Estatal també llancen l’advertència al Govern, perquè habiliti en els termes consensuats en els acords assolits el 2011 els mecanismes necessaris per a això. En cas contrari, serà el Govern el responsable de la conflictivitat laboral als aeroports per l’incompliment d’aquests acords i de la pròrroga del conveni col·lectiu.

CCOO, UGT i USO han posat de manifest davant l’empresa la responsabilitat dels treballadors i treballadores en els moments de dificultat per a l’economia del país, amb increments inassumibles del 20% de productivitat, el que ha permès sanejar els comptes del
grup Aena i col·laborar determinantment perquè aquest sector estratègic sigui un motor per a l’economia del país. Han manifestat, igualment, que després de les decisions de repartir dividends entre els accionistes i la transferència de recursos públics a empreses privades a través de la política tarifària i el DORA, ara és més inacceptable encara que no es compensi els treballadors i
treballadores per l’esforç realitzat i els beneficis que aquest ha tingut, a través de la creació d’ocupació fixa i de qualitat, i de la millora de les condicions econòmiques, socials i laborals.

Per a CCOO, UGT i USO, l’increment del 20% de la productivitat amb el que suposa per a les càrregues del treball, el creixement de més de l’11% del trànsit aeri i els 1.164.000.000 de beneficis que va tenir Aena el 2016 justifiquen la necessitat d’un pla sostingut de generació d’ocupació i de millores en les condicions laborals.