Posició sindical davant l’aprovació per Ple de la descripció i característiques del lloc de treball de tresorer

Ajuntament de Sentmenat

Que aquesta representació de personal atesa la convocatòria del proper Ple Ordinari el proper dia 25 de maig, i respecte al punt 5- “Aprovar descripció i característiques del lloc de treball de tresorer” vol realitzar els següents advertiments a la Secretaria Municipal.

En aquest sentit estem parlant que la corporació porta a Ple l’aprovació de la descripció i les característiques del lloc de treball de tresorer així com la determinació de la seva categoria, la forma de provisió, el seu Complement de Destí i Complement Específic, o sigui que aquesta aprovació d’una o una altra forma incideixen en les condicions de treball dels empleats de l’Ajuntament. Atès que la primera fixa les despeses de personal i aquesta manera incideix en les retribucions CE i CD, mentre que la segona defineix les condicions d’accés a un concret lloc de treball ( Concurs) dona sens dubte l’efectivitat de l’artícle 37.2.a) de la Llei 7/2007), aprovatòria de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, i la negociació esdevé necessària, cosa que no s’ha produït.

En aquest sentit fem esment a la recent Sentència de data 6 de juliol de 2011, dictada en el Rec. de Cassació nº 2580/2009 en la qual es plantejava una qüestió similar a l’actual, ha dit:

«L’art. 32 de la Llei 9/1987 estableix les matèries que han de ser objecte de negociació col·lectiva, desgranant aquestes matèries als seus diversos apartats, entre les quals hem de destacar les següents: “increment de retribucions dels funcionaris (apartat a)”, “determinació i aplicació de les retribucions dels funcionaris públics” (apartat b), “classificació dels llocs de treball”, i “els sistemes d’ingrés, provisió i promoció professionals dels funcionaris públics (apartat f)”.

Així mateix, en virtut del que es disposa en l’art. 34.1 de la citada Llei 9/1987 , estan, en principi, excloses d’aquesta exigència de negociació les decisions de l’administració que afectin a les seves potestats d’organització, però, com es recorda en la STS de 19 de juny de 2006 (FJ 3º), amb cita d’altres sentències anteriors del Tribunal Suprem d’11 de maig de 2005 i de 22 de maig de 2006 , “tal excepció no opera, i regeix per tant aquella exigència de consulta o negociació, quan l’exercici d’aquestes potestats organitzatives pugui tenir repercussió en les condicions de treball dels funcionaris públics (article 34.2 )”.

Per la qual cosa considerem preceptiva la negociació col·lectiva prèvia, ja que respecte a aquest punt que es porta a aprovació el proper plenari municipal estem davant d’una actuació de l’Administració que té una repercussió en les condicions de treball dels funcionaris públics en aquest cas el lloc de treball de la tresoreria municipal, el qual té un contingut substantiu i una incidència en l’ordenació de les condicions de treball.

Per la qual cosa instem a la retirada d’aquest punt de l’ordre del dia del proper Ple Ordinari per manca de negociació prèvia amb la representació de personal.