Important acte de suport i manifestació de solidaritat amb Ricardo Vercher, perquè “Vaga No És Delicte”

El passat 25 d’octubre

Podeu veure tot l’acte punxant aquest enllaç

L’acte es va iniciar amb les intervencions de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, i Javier Jiménez, secretari general de la FSC estatal.

Diego Martínez Peinado de la secció sindical de CCOO a RTVE, tot recordant el valor del sindicat, la lluita d’ahir i d’avui, donà pas a les intervencions de Carles Vallejo (històric sindicalista de la SEAT que va ser represaliat pel franquisme i va estar exiliat ) i la salutació gravada d’Isma Blanco (estudiant que durant la vaga general de març del 2012 va ser detingut i va patir presó preventiva fins al seu alliberament i absolució). Tots dos van refermar la importància de la mobilització i la solidaritat.

Tot seguit el company José Luís Martín de la Secció Sindical de Transports de Barcelona, mostrant el seu suport a Ricardo, va fer un recorregut de les mesures del PP i que CCOO rebutgem, i va donar pas a la intervenció de Pau Núñez, advocat defensor de Ricardo, que va incidir a evidenciar l’actuació de la fiscalia, absolutament injusta i desproporcionada, i la necessitat de derogar l’article 315.3 del Codi penal i la llei de seguretat ciutadana.

Eugènia Valero de la Secció Sindical de l’Ajuntament de Barcelona refermà el compromís solidari de la secció sindical, i va donar pas a les intervencions de diferents organitzacions sindicals europees que van participar a l’acte per mostrar la seva solidaritat amb Ricardo i amb la campanya “Vaga No És Delicte”. Tiny Hobbs de VER.DI de la regió de Frankfurt, a banda de mostrar el suport solidari, es va comprometre en nom de VER.DI a realitzar actes de suport i recollida de signatures a Alemanya i presentar-les als consolats i ambaixada espanyola. Pierre Place, secretari general de CGT de Perpinyà, que va transmetre la solidaritat amb una lluita que és també de la CGT. Fabio Ghelfi de la CGIL de Lombardia que per mitjà d’una gravació va manifestar el suport del sindicat italià.

Marina Guerra de la Secció Sindical d’AENA va ressaltar la necessitat de la solidaritat i el compromís confederal per fer front a l’ofensiva repressiva contra l’acció sindical perquè “Vaga No És Delicte”, i tot seguit va donar pas a la intervenció del company Pepe Alcázar, un dels 8 d’AIRBUS, que van ser absolts. Pepe AlcÁzar va informar amb detalls del procés que van viure a AIRBUS i la importància de la solidaritat del conjunt del sindicat perquè aquest és un tema del conjunt del sindicat, i va reiterar el seu suport actiu al company Ricardo.

Manuel Ignacio Pérez Freire, secretari general de la Secció Sindical de Metro, amb una breu intervenció, va donar pas a la intervenció de Manuel Tagüas, secretari general del Sector Ferroviari Estatal de la FSC-CCOO, i, finalment, la intervenció del company Ricardo Vercher que de manera emotiva va agrair la solidaritat, i va refermar el seu compromís amb CCOO i la lluita sindical.

L’acte va comptar, per finalitzar, amb un missatge gravat d’Ignacio Fernández Toxo, de suport a Ricardo, i la intervenció de Manuel Fages, secretari general de la FSC de Catalunya, que va exigir un posicionament clar de l’Ajuntament de Barcelona, i tot seguit va cloure l’acte convocant tots i totes els assistents a la manifestació que es va iniciar a partir de les 13 hores des de la porta del sindicat fins la Subdelegació del Govern per entregar un manifest, manifestació que  malgrat  la pluja la vam realitzar.

Podeu veure la galeria de fotos al Facebook de la FSC FSC-CCOO