CCOO rebutja la proposta patronal de modificació sobre temps de conducció i descans

El Sector de Carretera de FSC-CCOO critica que les organitzacions empresarials CETM i ASTIC hagin presentat una proposta comuna —que ha estat repetida i també presentada com a pròpia pel director general de Transport, Joaquín del Moral— en relació amb la modificació del reglament sobre temps de conducció i descans en el sector de carretera, fent creure a més que els sindicats la recolzen.

En una conferència organitzada per la Comissió Europea a Brussel·les el 19 d’abril, la patronal espanyola ha proposat modificar el reglament perquè els conductors treballin més dies seguits i acumulin els descansos. “Quan a nosaltres ens presenten una proposta de convertir la setmana de treball dels actuals 6 dies en 9 dies i acumular els descansos, resulta que a Brussel·les la presenten com a setmana continuada de 12 dies.  Com en alguns països no permeten el descans setmanal normal de 45 hores dins de la cabina, ells proposen que facin un descans més reduït de 24 hores. Per no pagar hotel, plantegen menys descans i més temps de conducció”,

CCOO aclareix que aquesta proposta no compta amb el suport del sindicat i rebutja el mètode emprat de presentar-la “per la porta del darrera i a porta tancada”. A més denuncia que l’Administració “només ha representat els interessos empresarials, sense mostrar cap sensibilitat pels greus problemes de dúmping social, amb les empreses bústia, i la ineficàcia de la inspecció en el conjunt de la Unió Europea”.

El sindicat recorda que és urgent “desenvolupar un pla contra el dúmping social, que també asfixia a moltes empreses com reconeixen alguns empresaris, que localitzin i eradiquin les empreses bústia al nostre país, i que revisin l’obsoleta política d’inspecció. Convindria recordar-los que, mentre ells segueixen pensant a flexibilitzar més, resulta que els accidents en el sector han crescut més d’un 13%, i el 70% dels vehicles inspeccionats són sancionats per temps de conducció i descans. Aquesta és la realitat que no volen veure!”.

CCOO reitera el seu compromís de negociació oberta, però en el marc del Comitè de Diàleg Social. Afirmen que juntament amb la Federació Europea de Treballadors del Transport (ETF) han fet nombroses propostes i ben precises. “La Comissió es mostra disposada a fer una avaluació més precisa dels temes oberts i és el moment de deixar de pensar d’esquena a Europa i presentar propostes més realistes i consensuades”, conclouen.